В Україні почалася тотальна перевірка маршруток

Масові перевірки маршруток починаються на цьому тижні. Інспектори Укртрансбезпеки будуть враховувати стан машин і умови праці водіїв. Майже дві з половиною тисячі аварій за участю громадського транспорту відбувається щороку. У цих аваріях загинуло 180 людей і півтори тисячі отримали травми. 80% таких ДТП сталося на міських маршрутах. Що це дасть розповість «Сьогодні».

Щодня працівники Укртрансбезпеки проводять рейди – перевіряють стан маршруток, документи і комплектацію. В один з таких вирушили і новини.

«Схему маршруту, розклад руху, страховий поліс, протокол техогляду, будь ласка», – перевіряючий починає огляд.

Перевіряють аптечку, вогнегасники та квиткову документацію. І вже тут виникають перші питання. Аптечки немає, а вогнегасник всього один, та й той занадто маленький для цього класу автобуса. А ще й не заряджений. І з квитками – та ж проблема:

«Якщо ви не заповнюєте квитково-касовий лист, то жоден з пасажирів, якому ви не дали квиток або який їхав у вашому автобусі, не є застрахований».

А значить, в разі ДТП – не зможе претендувати на відшкодування. За фактами цих порушень інспектор складає протоколи. Відповідальність за це несе перевізник. Після розгляду справи виносять рішення.

Юрій Торохтій, головний спеціаліст відділу державного контролю київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки:

«Це може бути як штрафна санкція, так і попередження про недопущення у подальшому подібних порушень».

Але 150 інспекторів на всю Україну – це занадто мало, кажуть в Укртрансбезпеці. Вже на цьому тижні починаються планові перевірки. Перевізників розподілять за трьома групами ризику. З низьким – перевіряти раз в п’ять років, із середнім – раз в три роки, а з високим ступенем – раз на два роки.

Олександр Погорілий, голова Державної служби України з безпеки на транспорті:

«Ці критерії, ця система дає можливість нам вживати превентивних заходів. Якщо ми це вже бачимо на дорозі – це вже наслідок. А для того, щоб цьому запобігти, потрібно прийти до суб’єкта господарювання і перевірити».

Звертати увагу будуть на кількість ДТП, що сталися протягом останніх трьох років, порушення режиму праці та відпочинку водіїв і на стан автобусів. Таким чином хочуть запобігти критичним ситуації на дорогах.


Не пропустіть