Розмитнення в розстрочку: влада зробила подарунок українцям, але не всім

Сплату акцизу та ПДВ можна буде «розкинути» на 5 років.

Згідно з проектом закону – автобуси, легкові авто, вантажівки загальною масою до 3,5 т, по одному ТЗ кожного типу, та причепи до них у кількості не більше одного для кожного типу ТЗ. Скористатись розстрочкою можна буде не частіше, ніж раз у 5 років. Зрештою, весь цей механізм передбачено як тимчасовий, до 1 січня 2025 року, повідомляє AUTO.RIA.com.

Не підпадатимуть під ці умови ТЗ, випущені до 1.01.2006 року (оскільки вантажівки та автобуси повинні відповідати «Євро-5», для них фактичний «прохідний» рік випуску – 2010), та ті, які мають походження з країни-агресора/окупанта.

Хто зможе отримати розстрочку на розмитнення?

Двома словами, учасники АТО. Повний перелік категорій міститься у Законі «Про статус ветеранів війни» (п. 19 ст. 6), де перелічені військовослужбовці ЗСУ, Нацгвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, прикордонної служби, спецслужби транспорту, військової прокуратури, МВС, УДО, спецслужби зв’язку, ДСНС, поліцейські, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, перебуваючи в районах АТО у період її проведення.

Як надаватиметься розстрочка?

Окрім заяви від громадянина, який матиме право (точніше – якщо він його отримає, оскільки описаний проєкт має стати законом) на розстрочку митних платежів, доведеться надати гарантію. Це може бути грошова застава, тобто повна сума розмитнення, залишена на митниці, що зводить нанівець саму ідею переведення одноразової витрати в багаторазову, або ж надати банківську гарантію.

Другий варіант можна вважати більш практичним, однак він не безплатний – ця послуга подібна до страхування: надаючи клієнту своє гарантування, банк вимагатиме оплату за такий продукт. Наприклад, якщо потрібне гарантування 70 тисяч гривень (середньостатистична сума акцизу та ПДВ у 2019 році за легкове авто), разова комісія за видачу гарантії в одному з популярних банків обійдеться у 1000 грн, щомісячний платіж за користування гарантією – 300 грн.

Ще, теоретично, може бути третій варіант – сам транспортний засіб виступатиме гарантією (заставою). Однак оскільки ці положення доручено розробити Кабміну після набуття чинності законом, то поки про них говорити рано.


Не пропустіть