Як українців позбавили права на народний автомобіль

2

Мрія багатьох наших співгромадян про доступне в купівлі та експлуатації автомобілі залишається нездійсненною. Такий висновок можна зробити, виходячи з тенденції останнього часу, а також об’єктивними факторами, що впливають на розвиток ситуації, пише ua-news.in.ua.

До початку 2011 року основним претендентом на звання «народного» авто була «Славута» Запорізького автомобільного заводу. Незважаючи на застарілу зовнішність і технічні рішення, актуальні для радянської школи автомобілебудування, для десятків тисяч українських водіїв машина встигла послужити добру службу. Хтось починав пізнавати ази водійської майстерності на недорогому автомобілі, після чого пересідав на більш серйозний транспорт, а хтось на протязі багатьох років залишався вірним «рідним» колесам. Першою і основною перевагою автомобіля була ціна. На момент припинення виробництва купити п’ятидверний ліфтбек, що маскується під більш звичний седан, можна було за суму трохи більше 38 тис. Грн, що позбавляло конкурентів козирів в цьому відношенні.

Чи можна забезпечити країну доступними автомобілями без власної розробки?

Із закінченням випуску «Славути» на ринку практично не залишилося машин власної, української розробки. У Запоріжжі зосередилися на випуску машин сімейства Sens / Lanos, які також йдуть зарубіжними країнами в кінець минулого століття, а конвеєр, де збиралися “Славути” віддали для збірки ЗАЗ Forza, на яку були величезні плани, але вони так і не збулися. Найближчим доступним конкурентом на той момент була вазівська «класика», але її вартість наближалася до психологічної позначки 50 тис. Грн. З відходом її на пенсію і заміною хоч і бюджетною, але виросла в ціні Lada Granta пальму першості по доступності утримує узбецька малолітражка Daewoo Matiz, яка пропонується за ціною від $ 5 100. Однак в цьому автомобілі не вкладено жодної краплі українського праці, а покупець спонсорує економіку іншої країни.

Розумним рішенням в цьому світлі могла б стати постановка на вітчизняний конвеєр доступна модель – усучасненої версії колись популярної «Таврії». До того ж, в Запоріжжі готові хоч завтра почати виробництво доступних електромобілів на все тому ж «Таврійському» шасі, зрозуміло, за умови наявності попиту – благо досвід виробництва партії з 1500 машин у заводчан є. Показники автономності у такого автомобіля виявилися на належному рівні завдяки невеликій вазі і зручному компонуванні. Аналогічне авто може випускатися на базі Lanos Pickup, але вища більш ніж наполовину вартість в порівнянні з бензиновим «оригіналом» напевно відлякає потенційних покупців.

Багато українців готові були б пересісти на стару іномарку. Але чинне митне законодавство робить таке придбання невигідним, хоча для мікролітражних машин класу Smart імпорт з Європи виявляється вигідним. Розраховувати на послаблення в законодавстві в цьому відношенні не доводиться, оскільки основний кредитор держбюджету – МВФ наполягає, навпаки, на підвищенні ввізних мит на колишні в експлуатації автомобілі.

Поки ж українським автомобілістам залишається лише заздрити своїм російським колегам, так як у наших сусідів вихід з конвеєра одного довгожителя знаменується появою іншого народного авто, сучасного, надійного і доступного.


Не пропустіть