Чергове «покращення»: після ліквідації МРЕВ реєстрація авто стала «суцільним жахом»

1

Ідея замінити міжрайонні екзаменаційно-реєстраційні відділи ДАІ на сервісні центри МВС для реєстрації транспортних засобів, за задумом, мала б навести лад у цьому, як стверджують автори реформи, наскрізь корупційному процесі. Але в Україні будь-яка гарна ідея починається із поганої організації – процес оформлення документів на авто або отримання водійських прав став для водіїв ледь не пекельним випробуванням. В приміщеннях колишніх МРЕВ утворюються величезні черги. Причому не лише із мешканців міст, в яких ці центри знаходяться, а й з інших — сусідніх. Досить часто приїжджі не встигають за день оформити усі необхідні документи. Чиновники запевняють – це тимчасово, пише o-doroge.com.

Реформа МРЕВ почалася із створення на їхній основі сервісних центрів, причому об’єднаних. Зокрема, у Рівненській області колишні установи закрили у кількох районах, перенісши їхні функції до обласного центру – таким чином місцевий СЦ змушений обслуговувати мешканців аж семи районів. А загалом в області таких територіальних центрів чотири – у містах Рівне, Сарни, Дубно та селищі Володимирець. Як анонсують автори реформи, сервісні центри повинні за принципом «єдиного вікна» надавати реєстраційні послуги «швидко та комфортно». Ще й за меншу платню. На ділі ж, кажуть автомобілісти, виявляється значно гірше.

Як розповідає керівник «Союзу перевізників України» Валентин Демчук, вислухавши скарги водіїв, днями він особисто поїхав у колишній МРЕВ, і залишився враженим. Великі черги, необхідність бігати з кабінету в кабінет, лише кілька фахівців, які оформлюють документи десяткам громадян тощо. До того ж його обурила необхідність витрачати гроші на начебто обов’язкову експертну оцінку автомобіля щодо того, чи не перебиті на ньому номери.

— Достатньо хорошу ідею створення сервісних центрів замість МРЕВ у нас знову перетворюють на щось незрозуміле, — каже Валентин Демчук. – Скажу відверто, такого жаху у цій сфері за часів незалежності ще не було. На мою думку, це сталося, по-перше, через зменшення самих МРЕВ – люди змушені їздити з районів у Рівне, а за день можуть і не встигнути все оформити. Друга проблема – єдиний журнал реєстрації договорів куплі-продажу. Він один, туди людина повинна внести дані про договір, а це знову черги. По-третє, всім дають заяву на обов’язкове проходження експертизи, яка коштує 200 гривень. В очі людям кажуть, що якщо вони відмовляться, документи не приймуть. Та й взагалі, потрапивши туди, людина нині не розуміє, куди їй іти.

Представники сервісних центрів запевняють, що проблеми, які існують, пов’язані із перехідним періодом.

— Справді, усі договори реєструються у єдиному журналі, але це явище тимчасове, — наголошує в.о. директора регіонального сервісного центру МВС у Рівненській області Валерій Белець. – Це єдина можливість продовжувати свою роботу. Надалі цей процес буде автоматизований, тому черг бути не повинно. А експерти, звісно, повинні працювати, адже необхідно перевіряти транспортні засоби. Ось, наприклад, лише цього року вже виявили три автомобілі із перебитими номерами кузова. Хоча, звісно, писати таку заяву – справа добровільна.

Черги та товкотнечу у сервісних центрах керівництво пояснює тим, що найбільше людей приходить реєструвати документи саме в суботу та вівторок. Мовляв, у суботу працює автобазар, а у вівторок – після двох днів вихідних у центрах (неділя, понеділок), коли люди також активно купують і продають автівки. Тому радять звертатися у інші дні.

Реформи торкнулись не лише організації роботи МРЕВ, а й самої суті цієї установи. МРЕВ не лише ліквідували, а й вивели з підпорядкування обласних управлінь поліції. Усі посади у структурі тепер є цивільними, а працівники – держслужбовцями. При цьому сервісні центри залишаються у підпорядкуванні безпосередньо МВС, хоча у 2018 році їх планують перевести на повне підпорядкування місцевим органам влади. Але вже зараз, запевняють чиновники, гроші від діяльності сервісних центрів йдуть у місцеві бюджети. Рівненський центр, наприклад, за два місяці заробив 900 тисяч гривень.


Не пропустіть