Про доступні авто українцям годі і мріяти

У цьому певні економісти, котрі пояснюють, що досягти цього можна лише скасувавши усі додаткові платежі, а не лише мито, пише vidido.ua.

У нашій державі дорого усе, окрім, звичайно, робочої сили. Ціни на продукти, житло та інші блага цивілізації неприємно вражають багатьох жителів значно розвиненіших за нас країн. Не винятком є і авторинок. Експерти кажуть, що Україна – одна з найбільш дорогих країн на пострадянському просторі для ввезення вживаних автомобілів. Аби розмитнити стару іномарку, потрібно сплатити ввізне мито, акцизний збір, імпортний збір і ПДВ, який “накручується” на мита. В результаті вартість розмитнення часто перевищує вартість ввезеного автомобіля.

І ось на цьому фоні уже екс-прем’єр України Арсеній Яценюк доручав профільним установам подати на розгляд Верховної Ради законопроект, який передбачав скасування імпортного ввізного мита на вживані автомобілі. Та продовження історія не мала, а авторинок працює, як і працював досі.

Попри те, що розмов, котрі так обнадіюють автолюбителів, ведуть чимало, на законодавчому рівні все залишається без змін. За словами начальника Чернівецької митниці ДФС Миколи Салагора, нарахування митних платежів при ввезенні на митну територію транспортних засобів здійснюється відповідно до Законів України від 19.09.2013 №584-VII «Про митний тариф України», від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та від 3.04.97 №168/97-ВР «Про ПДВ». Зміни в зазначені акти 2016 року не вносили.

Водночас експерти певні, що навіть у разі прийняття рішення про скасування мита, кардинальних змін у вартості автомобілів чекати не варто. Адже мито – це лише мізерна частина всіх додаткових платежів, які українці змушені платити.

– Річ у тім, що далеко не завжди ті чи інші терміни, явища називають своїми іменами. Тобто якщо взяти плату за те, щоб автомобілем імпортним можна було користуватися на нашій території, то це називається «мито». Та наша влада вчинила хитро і розділила цю плату на дві частини. Одну, маленьку, назвали «мито», а більшу назвали «акциз». І ось зараз багато говорять про ліквідацію мита. Та ця сума значно менша і її ліквідація не впливає радикально на вартість авто. А залишається платіж, який називається «акциз», хоча з економічної точки зору, це є мито. Тому обіцяні зміни по бюджету суттєво не вдарять, і на ціну суттєво не вплинуть, – пояснює кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії та менеджменту ЧНУ Богдан Сторощук. – Чому в нас приймають такі рішення? Тому що, по-перше, хочуть надходження до бюджету зберегти, хоча там зараз і не такі великі надходження, а по-друге, дуже сильне лобі виробників автомобілів, які є в Україні. Але якщо ми подивимося за останні двадцять п’ять років, то якогось суттєвого прогресу у цій сфері немає, швидше регрес. Отож, з таким законодавством програють в першу чергу покупці. Чому у Словаччині, де доходи в десять разів більші, ніж в Україні, мають бути автомобілі вдвічі дешевші, ніж в Україні. Це абсурд. Рішення про скасування мита – це популізм. Якби ліквідували всі платежі, зокрема акцизи, то тоді це б вплинуло на вартість авто.

Отож, нині помітних зрушень не помітно навіть теоретично. А про доступні авто українцям годі і мріяти. Внаслідок цього маємо безліч автівок із закордонними номерами та тих, хто намагається купити авто в обхід законодавства. Для тих же, хто великих доходів не має, варіантів є два: або ходити пішки, або ж щодня їхати у вщерть переповненому громадському транспорті.

авто митниця інфографіка





Більше новин


Прокоментуй новину