Чому українцям перестали реєструвати вживані авто

0

Підрозділи МРЕВ по всій країні відмовляються приймати у автовласників сертифікати Євро-5

Автолюбителі, які придбали старі авто з Європи, але не встигли поставити їх на українські номери, будуть змушені по-новому збирати документи, необхідні для реєстрації – і при цьому повторно за них платити, повідомляє finance.ua.

Зараз підрозділи МРЕВ по всій країні відмовляються приймати у автовласників сертифікати відповідності авто стандарту Євро-5 (він діє в Україні з початку цього року, і завозити машини нижчого рівня в нашу країну заборонено). Правоохоронці вимагають такі ж папери, але нового зразка. Для цього власникам транспортних засобів доводиться заново звертатися в “Укрсепро” і платити за перевірку авто і виготовлення сертифікату.

– Сертифікат діє понад півроку, конкретна дата вказана в тексті експертного висновку. Чому ж я повинен повторно платити за перевірку? – дивується Іван, один з автовласників. Він також повідомив, що якщо раніше сертифікат коштував близько 400 грн, то тепер – більше 1 тис. грн.

Як розповіли в запорізькій компанії “Укрекспертиза”, зараз нереально оформити сертифікат, які б гроші не пропонував водій.

– Переходимо на нову систему. Замість сертифікатів “Укрсепро” тепер будуть так звані сертифікати відповідності типу. Обов’язково потрібна подача авто, його будуть перевіряти на сертифікованому СТО. Вартість виросте до 3 тис. грн. Але поки нових бланків немає, інформація про те, коли відновиться видача сертифікатів з’явиться, як мінімум, через тиждень, – розповіли співробітники компанії.

При цьому намічаються і регіональні проблеми. Спеціалізованим підприємствам потрібно буде заново проходити акредитацію в МЕРТ, а на це знадобиться час.

– Якщо раніше я отримував сертифікат у себе в Івано-Франківську, то зараз мене послали до Львова, – розповів один з автовласників.

Отже, поставити “завислі” машини на номери, а тим більше продати, найближчим часом буде неможливо.

А коли на ринку почнеться ажіотаж, “нові зразки”, що з’явилися, продаватимуть вже втридорога, і водії заплатять за них і $ 200 і $ 500, припускають експерти.

При цьому автовласників дивує “живучість” нещасливого сертифіката. Тоді як інші “зайві” папери у вітчизняній дозвільній системі поступово скасовують, ця залишається живішою за всіх живих. Хоча, по суті, наші перевіряючі лише переносять в сертифікат інформацію, яка вже міститься в супровідних документах на автомобіль (там чітко вказується відповідність техніки певного стандарту).


Не пропустіть