В Україні зникнуть дешеві автобуси і подорожчає доставка

1

У Верховній Раді зареєстровано законопроект, що пропонує запровадити на наших дорогах європейські правила автомобільних перевезень, пише UBR.

Українським автоперевізникам вже найближчим часом можуть істотно ускладнити життя. У парламенті зареєстрований законопроект №4683, що передбачає імплементацію в вітчизняне законодавство європейських норм, що регулюють ринок автомобільного транспорту. Документ подав Кабмін, а розроблений від був Міністерством інфраструктури, глава якого Володимир Омелян підписався під пояснювальною запискою.

Тахографи і ніякого перевантаження

Документ передбачає впровадження в українські закони і підзаконні акти основних норм декількох регламентів ЄС, які прописують основні вимоги як до самого транспорту, так і до роботи водіїв. Якщо законопроект приймуть, нашим компаніям доведеться впровадити кілька основних нововведень. По-перше, обладнати всі авто тахографами з системами GPS. Ці прилади фіксують режим роботи транспорту. Потім ці дані можуть моніторити перевіряючі і карати порушників, якщо, наприклад, виявиться, що авто їхало без зупинки довше, ніж передбачалося.

По-друге, українським транспортникам доведеться дотримуватися європейських вимог до робочого розкладу водіїв і не змушувати їх знаходиться за кермом добу поспіль, економлячи на напарниках і нічлігу. Транспорт категорій M2, M3, N2, N3 хочуть зобов’язати обладнати ще й обмежувачами швидкості, що, як уточнюється в пояснювальній записці, має підвищити безпеку на дорогах.

По-третє, перевізників зобов’яжуть регулярно проводити перепідготовку водіїв.

По-четверте, буде заборонено використовувати як сам транспорт, так і, що більш актуально для нашої дійсності, несертифіковані причепи.

По-п’яте, власників автопарків хочуть зобов’язати регулярно проводити техогляди і не допускати порушення правил експлуатації автомобілів, зокрема, їх перевантаження. Нагадаємо: не так давно в Україні спалахнув справжній бунт далекобійників, коли міністр транспортного відомства Омелян заявив, що не допустить руху перевантажених фур по дорогах країни. Якщо поданий в Раду законопроект приймуть, перевантаження стануть офіційно забороненими.

За порушення нових норм каратимуть суворіше, ніж зараз. Скажімо, на сьогоднішній день за перевантаження пасажирського автобуса штраф становить 10-15 неоподатковуваних мінімумів, а пропонується підвищити його до 20-30 (340 грн.- 520 грн.). За невиконання водієм вимоги про зупинку хочуть штрафувати на 70-100 неоподатковуваних мінімумів (1190-1700 грн.) Замість 9-11 мінімумів (153-187 грн.). за відмову пройти придорожній контроль доведеться заплатити 100 неоподатковуваних мінімумів (1,7 тис. грн.), тоді як зараз такої норми в законодавстві немає взагалі. Стільки ж доведеться заплатити за рух в «заборонений» час (скажімо, по Києву днем) або без плати проїзду по платній дорозі. Якщо попадуться повторно, штраф подвоїться.

До 300 неоподатковуваних мінімумів (5,1 тис. Грн.) Ризикують платити водії, які не зможуть надати дані тахографів.

Хто заплатить

Поки українські перевізники лише намагаються усвідомити масштаб майбутнього «лиха». При цьому можливі втрати будуть залежати від того, за якими правилами компанії працюють зараз. Наприклад, в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників (АСМАП) заявили, що на підприємствах, які входять в їх об’єднання, нові норми практично не позначаться.

«Вони вже давно працюють за європейським законодавством і дотримуються всіх норм, так як в ЄС передбачені серйозні штрафи за їх порушення», – розповіли в прес-службі АСМАП.

При цьому в асоціації зазначили, що головне, щоб влада грали, нехай навіть за жорсткими правилами, але по-чесному. «Зараз чомусь виходить так, що в Європі фура завантажена на 38т, а у нас ваги показують перевантаження – 40т. І незрозуміло, звідки раптом взялися дві зайві тонни», – наводять приклад в АСМАП.

Радник в.о керівника «Укрпошти» Микола Чорний розповів, що доведеться чимало витратитися на реалізацію нових вимог. «Найбільшою статтею витрат напевно виявляться тахографи. Вітчизняні спеціалізовані сайти пропонують їх по 15-20 тис. грн. з установкою.

«Наприклад, автопарк« Укрпошти налічує 3,7 тис. Машин. З них на перевезення великогабаритних вантажів розраховане 1,5 тис. Водії ж у нас не переробляють. На довгі маршрути їде двоє людей», – каже Чорний.
У нещодавно створеному Союзі українських підприємців (СУП) надали коментар одного з членів цієї організації, який погодився прокоментувати законопроект на правах анонімності.

«Впровадження цього законопроекту можливо лише після приведення автодорожньої інфраструктури країни до тих же європейських норм», – вважає експерт. І додає: в Україні 80% доріг непридатне до експлуатації. Це автоматично тягне за собою високі витрати на утримання автомобілів (часті поломки, високі ризики аварій, простої машин з-за поломок, заміна запчастин та ін.). Але ж доведеться додатково витрачатися ще й на нові вимоги.

За підрахунками експерта, середня вартість комплекту обладнання тахографами складе 15 тис.грн., Екіпірування кожного водія – 2,1 тис. грн. Плюс розширення штату водіїв вдвічі, тобто плюс ще одна зарплата на кожен автомобіль.

Не виключено, що перевізники спробують перекласти ці витрати на своїх клієнтів. В Україні напевно зникнуть автобуси, які їдуть, наприклад, в ту ж Європу ночами (до кордону з ЄС), а тому пропонують порівняно недорогі квитки.

А за доставку вантажів компаніям доведеться платити з урахуванням «європейського сервісу», що загрожує ще більше підвищити частку транспортної складової у вартості товарів масового попиту, в тому числі, продуктів харчування.


Не пропустіть