В новому «електромобільному» законопроекті будуть також пільги для ЗАЗу

1

Група депутатів Верховної Ради, які домовилися подати новий законопроект про скасування ПДВ для електромобілів, погодилася врахувати у ньому побажання вітчизняних виробників, що потенційно можуть виготовляти електромобілі.

Про це Electrocars розповів один із учасників круглого столу «Особливості оподаткування операцій із ввезення на митну територію України та постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами», що пройшов 9 травня у будівлі комітетів Верховної Ради.

Головуючий на круглому столі нардеп Леонід Ємець пообіцяв, що депутати врахують побажання представника Запорізького автомобільного заводу Олега Папашева. Спершу в законопроекті передбачалося тільки звільнення від оподаткування ПДВ та акцизами операцій із ввезення та постачання електромобілів до 2020 року. Аналогічна норма містилася в законопроекті №1912, який уже розглядався Верховною Радою і наразі вважається відхиленим. Тоді серед критиків цього законопроекту, зокрема, і звучали закиди, що проект не підтримує вітчизняного виробника, і дає «зелене світло» імпорту.

Правок, запропонованих представником ЗАЗу, дві:

По-перше, замість звільнення від сплати ПДВ запровадити оподаткування за нульовою ставкою. Інакше вітчизняний виробник буде звільнений від сплати ПДВ тільки в тій частині ціни, яка стосується доданої ним вартості. А решта ціни – до якої входить вартість комплектуючих – буде як і раніше оподатковуватися, а отже, коштувати вітчизняне авто буде більше, ніж аналогічні імпортні.

По-друге, Папашев запропонував звільнити від мита імпортні комплектуючі, призначені для промислового складання електромобілів. Адже зараз двигуни, батареї та системи управління, які завозяться з-за кордону, обкладаються митом, і це також впливає на підсумкову ціну вітчизняного електромобіля.

А тепер треба з’ясувати, про які ж саме українські електрокари іде мова. За словами Папашева, його завод може налагодити виробництво електроприводних авто на базі Lanos, Forza або інших моделей, які він виготовляє. Однак досі помітних продажів таких моделей не було. Наразі базова модель, яку вони можуть запропонувати – це Lanos-фургон з великим свинцево-кислотним акумулятором, а не літієвим, як в імпортних електрокарах.

Він коштує $15 тис порівняно з $7 тис за аналогічну бензинову модифікацію, і може проїхати 120 км без підзарядки з максимальною швидкістю 90 км/год.

Однак ЗАЗ також домовився з китайським виробником автомобілів Cherry про те, що налагодить виробництво електромобілів на базі цієї марки, і вже з літій-іонними батареями. Він також, як очікується, коштуватиме $15 тис. і матиме запас ходу 200 км.


Не пропустіть