Названо найгірші українські АЗС

0

Як виявилося, навіть фахівцям стало складно розібратися в підробці палива.
Не завжди вписується в нормативи навіть паливо на відомих АЗС, а дрібні часто торгують відвертою “бодягою”.

Експерти б’ють на сполох: останнім часом паливо в Україні підробляють настільки «професійно», що часто «бодягу» не можуть виявити навіть фахівці, не кажучи вже про рядових водіїв, розповів UBR.ua керівник консалтингової групи «А-95″ Сергій Куюн.

У кого бензин чистіший

Фахівці стверджують, що помітно активізувалися «сірі» виробники, яким кожне підвищення цін на паливо обіцяє додаткові бариші. А так як продавці раз у раз переписують цінники, частка некондиційного продукту на ринку буде тільки рости.

Нещодавно експерти Інституту споживчих експертиз провели перевірку бензину А-95. Проби відбирали на АЗС дев’яти компаній, причому, задіяли не тільки заправки великих національних трейдерів, а й невеликих мереж, куди «бодяжнику» проникнути легше.

У списку, зокрема, фігурували АЗС ОККО, БРСМ-Нафта, WOG, КЛО, Народна, Ольвія-Нафта, LUXWEN, ANP і SunOil. На деяких заправках експерти придбали звичайний А-95, а на ОККО і WOG – паливо з приставкою «Євро».

Проби відправили в сертифіковану лабораторію, де їх досліджували на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687 до: 2015 (бензин А-95-Евро5). Нагадаємо, що в стандартах Євро зафіксовані вимоги як до роботи двигуна, так і якості бензину, які враховуються в нових європейських марках автомобілів. Тобто, щоб іномарка працювала «за паспортом», її потрібно заправляти відповідним паливом.

Найголовніший висновок, отриманий в лабораторії – якість палива в країні погіршився, і досить сильно. З дев’яти зразків три виявилися некондиційними (КЛО, Народна і Ольвія-Нафта), правда, інші вклалися в нормативи Євро 4 і Євро 5. Для порівняння – в минулому перевірці, яка проводилася в кінці минулого року, не було жодного порушення.

Виходячи з отриманих результатів, експерти роблять висновок: великі мережі, орієнтовані на імпорт, «тримають» якість, незважаючи на всі проблеми. Більш того, взята ними планка виявилася досить високою. А ось в невеликих мережах можливі проблеми, хоча і не скрізь.

Сергій Куюн зазначив, що в поле зору Антимонопольного комітету знаходяться великі гравці ринку, які завозять нафтопродукти легально і платять податки. А ті, хто продає «бодягу», завозять контрабанду, чомусь виявляються поза зоною контролю перевіряючих органів. «Хоча саме вони порушують здорову конкуренцію, не платять податки і працюють в тіні», – упевнений Куюн.