Українці «вбили» Ладу. Як війна змінила авторинок

Продажі «АвтоВАЗу» в країні опустилися нижче навіть таких люксових брендів, як Mercedes, BMW та Land Rover

Частка російського бренду «Лада» в Україні тане як «роса на сонці». За останніми даними асоціації «Укравтопром», в липні 2016 року продукція «АвтоВАЗу» в нашій країні продавалася гірше, ніж автомобілі, які коштують у десятки разів дорожче. У списку найбільш продаваних авт російська марка опустилася нижче таких люксових іномарок, як BMW, Mercedes, Audi та Land Rover.

«Висота» падіння

А всього лише п’ять років тому, у 2011-му, «АвтоВАЗ» був лідером українського ринку. В кожній «сотні» проданих в країні машин більше 10 мали логотип Волзького автозаводу. Але з приходом в Україну дешевих «китайців» Lada почала втрачати позиції. А після анексії Криму та початку війни на Донбасі і зовсім вилетіла з ТОП-10 найпопулярніших машин. Якщо вірити «Укравтопром», перше півріччя 2016- го «ВАЗ» закінчив на 14 місці.
За останні чотири роки частка «АвтоВАЗу» на ринку України скоротилася більш ніж в п’ять разів – з 11,3% до 2,1%. І це при тому, що російський виробник пропонує дуже конкурентні за ціною автомобілі. Зокрема, одна з його моделей – Lada Granta – входить в ТОП-5 найдешевших машин на українському авторинку. Але навіть низька ціна не спонукає більшість українців, купувати автомобілі, вироблені в Росії.

Втрата виробництва

В Україні в «АвтоВАЗу» було два виробничих партнера. Перший – корпорація «Укравто» Таріела Васадзе, яка контролює Запорізький автозавод. Другий партнер – корпорація «Богдан» Олега Гладковського, який сьогодні обіймає посаду першого заступника секретаря РНБО і є давнім приятелем і безнес-партнером президента Петра Порошенка.
Ще до війни виробничі відносини з ВАЗом припинилися у Васадзе. Хоча «розрив» стався за ініціативи російської сторони. Автоконцерн з РФ припинив випускати комплекти для моделей, які збирали в Запоріжжі.

А в 2014-му «відвалився» і «Богдан». Корпорація згорнула виробництво в Черкасах автомобілів на базі «Лада» – «Богдан 2110» та «Богдан 2111».

Митний удар

Але «найвеселішим» за всю історію російського бренду в Україні виявився 2016-й. Як повідомляв «Главком», з початку року Міжвідомча комісія ввела на всі без винятку авта, зібрані в Росії, єдиний податок – 10,41% від вартості машин. Окремим виробникам пощастило ще менше. Наприклад, для «АвтоВАЗу», який має найбільшу частку в Україні серед російських постачальників автомобілів, ставку підвищили до 14,57%. Найменше ж пощастило компанії, яка випускає УАЗи, – «Соллерс – Далекий Схід». Для неї спецмито визначили на рівні 17,66%.
Чиновники пояснили необхідність митного «оброку» боротьбою з нечесною конкуренцією. Росія дотує своїх виробників. Тому вони мають перевагу перед автозаводами інших країн, яким доводиться виживати без підтримки держави.

До того ж з 2016 року між Україною і Росією більше не діє зона вільної торгівлі. А це означає, що з імпортних російських авто збирають ще 10% податку. Так що тепер «АвтоВАЗ» при ввезенні автомобілів в Україну повинен платити майже 25% податків від вартості автомобіля.

Подібні ставки податку не могли не позначитися на ціні російських автомобілів. Після введення мит з «десятки» найдешевших авт в Україні вилетіли практично всі моделі «Лади». Залишилася тільки «Гранта». А таку новинку, як розрекламована Lada Xray, «АвтоВАЗ» і зовсім не ризикнув виводити на ринок України.

Українці не женуться за дешевими автівками

Справедливо буде відмітити, що українці не тільки не поспішають купувати російські «Лади». Сьогодні в країні взагалі не користуються попитом найдешевші машини. За підрахунком Auto-Cunsulting, середня вартість автомобілів, які продавалися в Україні в першому півріччі 2016 року, скала 24,8 тис. євро.
І що найбільш цікаво, в Україні зараз купують навіть більш дорогі машини, ніж в Росії. Як повідомляв «Главком», за даними російського аналітичного видання «Автостат», середня вартість авт, які купували цього року в РФ, скала приблизно 17,4 тис. євро. Тобто, на 7,4 тис. євро нижче, ніж в Україні.

Підрахунки експертів підтверджує і статистика продажів, наведена вище. Серед найпопулярніших брендів в Україні, які входять до ТОП-10, нині немає ні «ВАЗу», ні «ЗАЗу», ні бюджетних «китайців». Українці все частіше обирають надійніші автівки, хоч і суттєво дорожчі.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Роман

    Нікому руське лайно не потрібне!

  • Сергій

    Не руське, а російське !

  • Вова

    Кто это бред писал? У обычного украинца, получающего 200 баксов, нет денег на Ланос или Гранту. А депутаты и чиновники как брали Мерсы, так и берут. Вот и средняя цена. На кого это рассчитано?