«Жигулі» і «Москвичі» давно мали бути на звалищі…

З першого серпня набув чинності Закон України «Про стимулювання ринку вживаних авто», який через зменшення у рази суми акцизного збору покликаний здешевити купівлю іномарок, пише wz.lviv.ua.

– Ще на стадії законопроекту закон зазнав деяких змін порівняно із первісним варіантом, – розповідає голова громадської організації «Західно­українська асоціація власників транзитних авто» (ЗАВТРА) Павло Білецький. – Але ці зміни й дозволили йому «дожити» до прийняття. Наприклад, у першому варіанті законопроекту не йшлося про обмеження кількості автомобілів на душу населення. Зараз же йдеться про один автомобіль в одні руки без права продажу протягом року. Крім того, не можна ввозити автомобілі за зниженим тарифом з Росії та окупованих територій. Мінус – вікове обмеження автомобіля, що ввозиться для розмитнення. Цю норму введено, аби витримати стандарт Євро-5, який діє в Україні з початку року. Через цей пункт скористатися законопроектом не зможуть десятки тисяч українських автомобілістів з іноземною реєстрацією, які мають авто, старші від 2010 року. Ще один негатив закону – його тимчасовість (до січня 2018 року), коли в Україні набуде чинності стандарт Євро-6. А це – автомобілі 2015 року випуску.

Попри все, голова Асоціації вважає, що закон має більше плюсів, серед яких основний – поступове здешевлення всіх автомобілів на 30% і можливість придбати за ціною українських неконкурентних авто комфортні безпечні автомобілі.

– У поняття “розмитнення автомобіля” входять такі складники: ввізне мито (10% від суми митної вартості), акцизний збір, який часто становить основну масу вартості розмитнення, і ПДВ – становить 20% від суми митної вартості авто, акцизного збору і ввізного мита, – каже Павло Білецький. – Отже, для розмитнення автомобіля з двигуном 1 літр, за зниженим для цього типу у майже у 28 разів акцизом, треба буде сплатити 63 євро замість 1761 євро. Для найбільш ходових автомобілів з двигуном 1,5 літра замість 3000 євро треба буде сплатити 90 євро акцизу. За розмитнення автомобіля з двигуном 2 літри – акцизних 534 замість 4882 євро.

– Наразі у Закарпатті за новими правилами ще не розмитнено жодного авто, – продовжує розмову пан Білецький. – Закарпатські митники кажуть, що люди підходили, цікавилися, але автомобілів не завозили. А от на Львівщині, за словами колег із ГО ЗАВТРА-Львів, кілька автомобілів для розмитнення по-новому таки завезли, але розмитнити їх ще не змогли через відсутність сертифікатів від виробника та сертифіката відповідності стандарту Євро-5. Самі митники ще не отримали чітких інструкцій від свого керівництва. Крім того, не секрет, що митники часто спекулюють на заниженні оціночної вартості авто за певну винагороду. У «каламутній воді» без інструкцій можуть як зекономити наші з вами гроші, так і дописати до вартості кілька сотень доларів. Економлять, як правило, тим «ганяйлам», які щотижня ввозять з ЄС авто для продажу.

– Щоб зрозуміти, для чого ми приймали цей закон, варто подивитися на статистику, – розповідає автор Закону України «Про стимулювання ринку вживаних авто» Роберт Горват. – У нас близько дев’яти мільйонів автовласників, а може бути 18 мільйонів. Подібна ситуація була у Польщі 2003 року, коли там мали 200 автомобілів на 1000 осіб. Зараз у них цей показник – 487 авто. А у нас досі 200 на тисячу. В Україні кілька осіб узурпували цей сектор та зробили так, що купувати автомобілі за доступними цінами українці не мають можливості. Крім того, багато українців досі їздять на стареньких «Жигулях» та «Москвичах», які б давно мали бути на звалищах. А це питання безпеки і життя людей: старі автомобілі не оснащені подушками безпеки, енергопоглинаючими пластиковими бамперами та іншими сучасними системами. На практиці не вирішується питання екології – введення стандарту Євро-5 не забрало з доріг старих авто: їхні власники вимушені експлуатувати їх і далі, оскільки не в змозі придбати автомобіль, який відповідає сучасним екостандартам. Я маю документ, згідно з яким 27 тисяч 833 нові автомобілі заїхали на митну територію України з Китаю через панамський офшор і коштують 50 тисяч гривень на митниці, а продаються на ринку за 170-230 тисяч. Найбільший удар тепер отримають ті автодилери, які продають дешеві китайські автомобілі, оскільки будуть змушені у зв’язку з конкуренцією зі вживаним, наприклад, «Фольксвагеном», спускати ціну на китайський автомобіль. Українець повинен отримати справжню свободу у виборі автомобіля – нового чи з пробігом; бюджет має отримувати доходи від податків на імпорт, від акцизу з пального. Будуть машини – будуть і дороги. Сумарно зараз ми платимо близько 15 млрд. гривень акцизу з автомобільного пального, а якби було не 200, а 400 машин на 1000 осіб, отримали б 30 мільярдів акцизу, що дало б більші ресурси для фінансування ремонту та розвитку дорожньої інфраструктури. Нагадаю про мій законопроект №3046. Згідно з ним, продажі авто з пробігом стають легальним бізнесом, салони можуть торгувати машинами з пробігом. Дилери мають можливість укладати договори, наприклад, з банками на кредитування цих автомобілів. Настав час виводити автобізнес із тіні…





Більше новин


Прокоментуй новину

  • володимир завірюха

    За щоми ненавидим сволочну українську владу ,за то що хочуть завжди на свому заробити як найбільше .Навіть той закон про Євро- 6 то в східній Європі не догадуються прийняти,ні в Литві ні Польші.до яких Україні як свині порошенківській до жирафа рівнятись.

  • Алексей

    У тех, кто ездит на жигулях и москвичах, нет денег на покупку авто ни с низкими акцизами ни с высокими. На сегодняшний день авто покупают обеспеченные люди, а они ради смешной экономии переться за бугор не будут. Проблема не в акцизах а в отсутствии бабла. Вспомните 2008 – были кредиты и был бум продаж. С Польшей сравнивать не корректно. Когда полякам открыли рынок им никто не вводил Евро5 или другие ограничения. Поэтому они навезли старых, но хороших немецких авто. А учитывая, что у нас через год Евро6 забудьте о мечтах пополнить бюджет.