Черги на митниці і економія: як працюють “знижки” на ввезення б/у-авто до України

0

Експерти вважають, що це провал, а не перемога

Минуло два тижні, як у українців з’явилася можливість ввезти авто з Європи дешевше. За словами головного податківця України Романа Насирова, пільговими умовами вже скористалися понад півтисячі людей. “Сегодня” дізналася, чи вплинув закон на роботу митників і що думають про нові правила самі автолюбителі, які вже встигли привезти авто з ЄС.

АКЦИЗ НА ПІВТИСЯЧІ. Норму про зниження акцизу нардепи прийняли ще в середині червня. “Пільговий тариф” пропрацює до 31 грудня 2018 року. Діє таке послаблення лише на машини, вироблені після 2010 року і які підпадають під екологічний стандарт Євро-5. Ще одне обмеження – на одного українця можна ввезти тільки один автомобіль. При цьому продати залізного коня можна протягом двох років, інакше власникові доведеться платити повний акциз.

В середньому вартість одного авто знизилося на 1,5-2 тисячі євро. Наприклад, акциз на машину з двигуном до 1 тисячі кубів знизився в 28 разів – з 1,7 тисячі євро всього лише до 63 євро. Якщо говорити про найпопулярніші автомобілі в Україні (на думку експертів, це авто з об’ємом двигуна 1,6 тис. куб. см), то тут зниження трохи нижче, але ще в липні акциз на такі машини становив трохи більше 2,6 тисячі євро, а вже сьогодні – 427 євро. За словами Насирова, за останні два тижні до України завезли 562 імпортних авто за пільговими акцизами. “Найбільше автомобілів, на які поширюється преференція по акцизу, було оформлено на Львівській і Івано-Франківській митницях – 64 і 60 штук відповідно”, – зазначив він.

-1_42

ПРОБЛЕМИ НА МИТНИЦІ. Сумчанин Дмитро, який завозив автомобіль через Івано-Франківську митницю, обновкою залишився задоволений, чим відразу ж похвалився на одному з автомобільних форумів. “Купив в Румунії дволітровий “Форд Мондео 2012 року. Хотів поїхати за ним ще взимку, але грошей тоді не вистачило. У підсумку вийшло на 2 тисячі євро дешевше, ніж планував, – пише він. – Митницю, що дивно, пройшов без проблем, хоч і простояв 2 години – дуже ретельно перевіряли машину”.

А ось киянин Сергій каже про отриманий досвід з жалем. “Проблеми розпочалися на українській митниці. Автомобіль я купував в Польщі, але співробітники вимагали сертифікат з країни-виробника (автомобіль німецької марки “Фольксваген”). Але у мене в інвойсі все було зазначено: і що машину купив я в Польщі, і що вироблена вона була в Німеччині. Потім були проблеми з ціною – авто я купив за 6 тисяч євро, але в декларації мені намагалися вказати ціну в 10 тисяч. У підсумку я ледве відстояв свої документи. Ось, чекаю з нетерпінням реєстрації в МРЕВ”, – розповів він нам.

Директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що радіти кількості ввезених машин з Європи рано: цифри, наведені Насаликом, свідчать швидше про фіаско. “У нас за 15 днів – 562 автомобіля. Якщо збережеться темп, то це 1100 машин на місяць і трохи більше 13 тисяч в рік. 2015-го до України було ввезено 56 тисяч б/у авто. Фактично у нас падіння замість обіцяного депутатами зростання до 200 тисяч б/у авто на рік”, – резюмує експерт.

МИТНИЦЯ: ЧЕРГ НЕМАЄ, ВСІ ЗАДОВОЛЕНІ

Разом з тим заступник начальника відділу організації роботи ДФС в Івано-Франківській області Олександр Нещочин підтвердив нам, що за минулі два тижні через митні пункти області пройшло 60 автомобілів, які зареєстрували за пільговим акцизом. “Проблем у нас на митних постах жодних не виникло – не було ні заторів, ні черг, ні скандалів на пунктах. В середньому оформлення таких машин займало від 30 хвилин до 4 годин. На час впливає наскільки підготовлена людина – в якому стані у неї документи, чи все заповнене у поданих деклараціях. Також залежить час перевірки від стану автомобіля. Але в цілому процес йде швидко – автомобілісти залишаються задоволені”, – розповів він “Сегодня”.

На Львівській митниці теж кажуть, що старі машини не створюють жодних труднощів, і пункти працюють в плановому режимі. При цьому зазначають, що проходження митного контролю рідко перевищує чотири години: “Але ми ретельно перевіряємо машини, що йдуть за пільговим акцизом, – чи все нормально з документами, чи відповідає вона стандарту Євро-5 і так далі”.


Не пропустіть