Які моделі авто зникнуть з українських доріг

0

Якщо Верховна Рада проголосує за повернення обов’язкових техоглядів за європейськими стандартами, з доріг зникнуть всі старі радянські автомобілі.

За стандартом ЄС, при техогляді повинні перевірятися вісь (елементи і кріплення), гальмівні педалі, компресор і резервуари, вакуумний насос, індикатор тиску, механізм храповий, гальмівні клапани, коефіцієнти ефективності гальмування і т.д. Але найбільше нарікань викликає перевірка кількості шкідливих речовин, що містяться у вихлопних газах. Ця норма боляче вдарить в першу чергу по власникам “Запорожців”, “Москвичів”, “Жигулів” і т. Д. Адже в Європі діє стандарт Євро-5, а більшість вітчизняних автомобілів в кращому випадку мають викиди на рівні Євро-3, в гіршому – Євро-нуль.

– Усі наші старі, ще радянських часів автомобілі в цей стандарт не вписуються. І це не тільки легковий транспорт, а й вантажівки. За моїми підрахунками, техогляд не зможуть пройти близько 20-30% українського автопарку, а то й більше, – розповідає президент автоклубу “Харків” Олексій Бесєдін.

Хоча, на думку президента автоклубу “Харків”, обов’язкові техогляди дійсно треба повертати, але й рубати з плеча не варто. Українцям потрібно час, щоб пристосуватися до європейських стандартів. Адже в багатій Європі на відміну від нас машина для громадян не є розкішшю. Європейці буквально за копійки продають старі машини і купують собі нові. В Україні ж старенький ВАЗ може десятиліттями вірою і правдою служити всій родині, адже грошей на нового залізного коня у людей просто немає.

– Я вважаю, європейські стандарти в техогляд машин треба вводити поступово. Зробити перехідний етап, наприклад, на три роки. Дати час людям звикнути, – говорить Олексій Бесєдін.


Не пропустіть