У кого в Україні конфіскують імпортні автомобілі і як не попастися

Експерти впевнені – в країні десятки шахраїв незаконно продають машини без реєстрації

В Україні кожен місяць незаконно ввозять тисячі автомобілів. На перетині кордону підробляють документи або реєструють тимчасове ввезення. Після транспорт з іноземними номерами продають українцям, які “ведуться на низькі ціни”. Митники власників нерозмитненої машини штрафують або ж конфіскують автомобіль, розповідають експерти.
Сайт “Сегодня.ua” з’ясував, що загрожує власникам машин без місцевої реєстрації і як не попастися на вудку шахраїв.

Як в Україні продають машини з іноземними номерами

В Європі іномарку, за яку в Україні просять 8-10 тисяч доларів, можна купити за 3-4 тисячі. Однак ще кілька місяців тому легально ввозити такі машини було не вигідно – всю економію “з’їдали” податки. З 1 липня ввести за пільговими акцизними ставками можна один автомобіль на рік, при цьому продати його можна буде тільки через 12 місяців. Таким чином пільговий акциз не торкнеться продавців автомобілів, які завозять машини цілими партіями.

Ставку на акцизне ввезення автомобілів знизили на 2,5 року. Так, за автомобіль з двигуном до 1000 кубічних сантиметрів раніше потрібно було платити 1,09 – 1,44 євро за кожен сантиметр, зараз же – всього 0,102 євро. Отже, розмитнити такі машини до липня коштувала 1440 євро, а вже після липня – всього 102 євро. Всього за кілька місяців, як повідомляють в Фіскальній службі, українці за новими правилами ввезли більше шести тисяч автомобілів.

Купити машину, зареєстровану в іншій країні, можна не тільки за кордоном. На спеціалізованих сайтах розміщені сотні оголошень “продам нерозмитнену машину”. Наприклад, на даний момент у Львові продається автомобіль Mercedes-Benz E-Class 2.2 CDI без української реєстрації за 6,8 тисячі доларів. При цьому такий же розмитнений автомобіль на цьому ж сайті можна купити за 11 тисяч доларів.

png_45

Найчастіше такі машини ввозять і продають іноземці. Експерти пояснюють – на кордоні з Україною вони підписували зобов’язання вивезти автомобіль через рік і не передавати його у власність українцям. Користуватися таким автомобілем можуть тільки нерезиденти країни, пояснює генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

“А нерезидент – це іноземець, або українець, який має в паспорті штамп про постійному консульському обліку в чужій країні. І якщо Ви – нерезидент, то Вам право використовувати чуже авто і не треба, так як Ви законно зможете ввезти таку машину на рік”, – розповідає експерт.

Незважаючи на це, сотні українців купують нерозмитнені машини і після стикаються з проблемами – за порушення митного кодексу доведеться платити штрафи, а в крайньому випадку – автомобіль можуть забрати.

Найбільше нерозмитнених автомобілів завезли з Болгарії та Литви, пише на своїй сторінці в соцмережі директор інвестиційно-консалтингової компанії “Амонда Інвест” Сергій Креймер. “Зараз виявлені явні рекордсмени з Болгарії та Литви, які ввезли більше 2000 авто на одну юрособу. Абсолютним рекордсменом є литовська контора, яка переправила більше 3800 автомобілів”, – відзначає експерт.

Дешеві машини також можуть ввозити за підробленими документами. Так, за інформацією митників, кілька місяців тому в Сумській області затримали злочинну групу. Зловмисники купували в Польщі та Іспанії легкові і вантажні автомобілі, а після переганяли їх в Україну. Документи на транспорт підробляли: вносили недостовірну інформацію про характеристики авто і їх вартість, за рахунок чого значно занижували їх фактичну митну вартість.

Скільки можна їздити на машині без місцевої реєстрації і що загрожує порушникам

На контактній лінії Фіскальної служби кажуть: без реєстрації їздити на машині (яку самі ввезли) українці можуть п’ять днів в одній області, і десять днів – при пересуванні в декількох областях. При цьому користуватися нерозмитненою машиною годі й більше одного року. Однак для цього українцеві доведеться заплатити суму, аналогічну тій, яку потрібно віддати за розмитнення.

“Якщо заплатити за імпортний віз, але при цьому не розмитнювати автомобіль – в межах митного кордону України можна пересуватися на цьому транспорті один рік. Так роблять у тому випадку, якщо хочуть зберегти іноземну реєстрацію автомобіля, але при цьому користуватися ним в Україні більше 10 днів. Іноземці мають право їздити по Україні на нерозмитненому автомобілі рік”, – пояснюють в Фіскальної службі. При цьому такий автомобіль не можна використовувати для комерційних перевезень.

Якщо автомобіль знаходиться на одну добу більше, ніж належить митним кодексом, водієві загрожує штраф а розмірі 85 гривень. Якщо ж авто “затрималося” в країні від 1 до 10 діб – доведеться заплатити штраф у розмірі 3400 гривень, більше 10 діб – 8500 гривень. При цьому якщо автомобіль належить іноземцю, його можуть конфіскувати. А машину українця можуть заарештувати в тому випадки, якщо він відмовиться платити штраф.

Що загрожує українцям, які порушили митний кодекс:
Автомобіль затримався в Україні на добу – штраф 85 гривень
Від 1 до 10 діб – штраф 3400 гривень
Більше 10 діб – штраф 8500 гривень
Відмовився платити штраф – автомобіль заарештують

Якщо ж іноземець завіз в Україну автомобіль, а повернувся на батьківщину без нього – українські правоохоронні органи можуть звернутися в країну резидента з вимогою оштрафувати порушника. Крім того, машини без реєстрації можуть оголосити в розшук. “Всі автомобілі, які порушили митний режим більш ніж на 48 годин, будуть передані в розшук! З 1 листопада планують запустити систему автоматичного аналізу режимів, і подача в розшук буде проводитися автоматично”, – пише про плани митників Сергій Креймер.

У той же час в Фіскальній службі відзначають, що на даний момент інформації про те, що порушників автоматично подаватимуть в розшук, у них немає.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Андрей

    Ребятки чтоб вы не писали как ездили на не расторможенных машинах так и ездить будут. И не вводите людей в заблуждение, для личного пользования не резидент может ввести авто на год, а согласно решению Конституционного суда Украины передать право управления любому человеку! И меньше слушайте таких вот экспертов всеукраинской ассоциации автомобильных импортеров и дилеров, понятно чьи интересы они защищают.