Дорожня реформа: кому доведеться проходити новий техогляд

Відразу ж варто відзначити, що термін «техогляд» в законопроекті №5184, нещодавно зареєстрованому у Верховній Раді і знаходиться на опрацюванні в профільних комітетах, не згадується жодного разу, пише Остап Новицький на сайті auto.ria.com. Надто вже багато негативу викликають спогади про те, як ми «купували» талони під скло. Проте, Європа техконтроль стану автомобілів проводить в обов’язковому порядку. Умови, при яких власник автомобіля в ЄС може отримати сертифікат придатності для свого ТЗ, жорсткі і безкомпромісні. До того ж, ніхто ці сертифікати не продає. Як же автори законопроекту «Про дорожній рух і його безпеку» пропонують облаштувати процедуру контролю технічного стану (КТС) транспортних засобів в Україні?

Які типи ТС будуть звільнені від КТС?

Мопеди, мотоцикли, трицикли і квадроцикли, а також причепи до них;
Транспортні засоби, що мають історичну цінність;
Технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України»;
Легкові автомобілі (крім таксі), вантажні автомобілі з максимальною дозволеною масою не більше 3,5 тонни, причепи (напівпричепи) до них підлягають обов’язковій перевірці придатності до експлуатації тільки після ДТП, що спричинило зміни в основних елементах, які впливають на безпеку транспортного засобу (колеса, підвіска, зони пасивної безпеки кузова, системи подушок безпеки, рульове управління чи гальмівна система).

Для яких транспортних засобів КТС буде обов’язковий?

Виходячи з попереднього пункту – для всіх, хто не потрапив до переліку «звільнених». Або, іншими словами, обов’язковий і регулярний контроль техстану торкнеться комерційного транспорту.

Перевірка ж придатності до експлуатації ТЗ, що належать військовим формуванням, органам внутрішніх справ, Державній прикордонній службі України, Державній спеціальній службі транспорту, Державній службі спецзв’язку, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, покладається на ці формування та органи.

Періодичність КТС

Для автобусів – через рік після першої реєстрації щорічно;
Для спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, – перед початком використання для перевезення визначених небезпечних вантажів і далі щорічно;
Для таксі, машин швидкої допомоги, а також вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) з максимальною дозволеною масою понад 3,5 тонни, причепів та напівпричепів (напівпричепів) до них – через рік після першої реєстрації і далі щорічно;
Для тракторів і причепів (напівпричепів) до них або інших колісних транспортних засобів сільськогосподарського призначення, що беруть участь у дорожньому русі, – через чотири роки після першої реєстрації і далі кожні два роки.

Що перевірятимуть на КТС?

Обов’язкова перевірка придатності транспортного засобу до експлуатації передбачає перевірку його технічного стану, а саме: гальмівної системи і рульового управління, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху і охорони навколишнього середовища.

Де буде проводиться КТС?

На спеціалізованих станціях технічного контролю, які мають у своєму розпорядженні власним або орендованим обладнанням згідно вимог, встановлених Кабміном. Також Кабмін визначатиме тип документа, що підтверджує право організації та проведення КТС.

На кожний транспортний засіб, що успішно пройшов КТС, на станції техконтролю буде оформлятися сертифікат придатності, який буде виданий водієві ТЗ. У документі буде зазначено термін чергового проходження КТС. Крім видачі сертифіката, дані про проходження КТС будуть обов’язково вносити до Державного реєстру безпеки дорожнього руху.





Більше новин


Прокоментуй новину