Як поліція та митники полюють за нерозмитненими автомобілями

Державна фіскальна служба дала старт так званим мобільним групам, котрі разом з Національною поліцією вже патрулюють українські дороги та виявляють нерозмитнені автівки. Що спонукає правоохоронців до посилених чергувань та які штрафи стягуватимуть з порушників – дізнавалися журналісти сайту “24”.

Оскільки Державна фіскальна служба самостійно не має права перевіряти правильність-неправильність ввезення транспортних засобі в Україну, тому митники долучають до “рейдів” поліцію. У свою чергу, патрульні з’ясовують: чи перебуває авто в розшуку, чи має страхування тощо. Серед повноважень митників – безпосереднє притягнення порушників до адміністративної відповідальності за прострочення термінів транзитного переміщення на території України.

Коли можуть спинити?

Однак, якщо автомобіль не у розшуку і не порушував правил дорожнього руху, відзначив в коментарі сайту “24” автоюрист Богдан Глядик, швидше за все, підстав для його зупинки в поліцейських не виникне.

Нагадаємо лише, що в першу чергу спинять водія, який порушив Правила дорожнього руху. Також вас можуть зупинити, якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу або є інформація про причетність водія або пасажирів автомобіля до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення чи якщо транспортний засіб перебуває в розшуку.

Не порушуєш, якщо в’їжджаєш та виїжджаєш вчасно

Водночас, коментує Глядик, сам факт перебування нерозмитнених авто на території України не є порушенням – головне дотримуватися строків транзитного переміщення. Як відомо, для українців вони значно менші, аніж для іноземців.

Так, українцям в режимі “тимчасового ввезення” на території України можна перебувати до 5 та 10 діб. П’ять діб – якщо в’їжджати і виїжджати через один митний кордон, 10 діб – якщо в’їжджати через один, а виїжджати через інший кордон.

Якщо, наприклад, є інформація, що такий транспортний засіб повинен був виїхати через 10 днів, а пройшло вже півроку і він не виїхав – тоді винну особу притягатимуть до адміністративної відповідальності,
– наголосив Глядик.

У деякій мірі, в цій ситуації, погоджуються експерти, “виграють” західні області України. Адже, з огляду на їх географічну близькість з кордоном, є можливість перетинати митницю частіше й відповідно не прострочувати транзитні строки.

Авто для іноземців, авто для українців

Якщо автомобіль для особистого користування ввозять на територію України іноземці, підкреслює в коментарі сайту “24” юрист компанії “Правова рада” Інна Боронило, такі автівки можуть перебувати на митній території України до одного року – вони не потребують письмового декларування та звільняються від податків.

Однак, за українським законодавством, якщо машину в Україну ввіз той-таки іноземець – лише він і має право нею їздити та не повинен передавати завезений автомобіль іншій особі.

Якщо автомобіль ввозиться українцем, наголошує Боронило, їздити на українських дорогах до одного року йому дозволяється лише за умови письмового декларування про зворотне вивезення цієї машини й сплати усіх митних платежів передбачених при імпорті таких транспортних засобів.

Якщо ви використовуєте авто 6 місяців, виїхали на ньому і знову в’їхали, то відлік починається заново. Тобто, коли ви в’їхали другий раз – маєте право перебувати знову рік,
– пояснює Боронило.

У випадку, якщо це транспортний засіб не особистого користування, а комерційного призначення – тобто якщо, наприклад, авто зареєстроване на якусь іноземну фірму – така автівка може ввозитися на територію України безпосередньо українцями для виконання будь-яких підприємницьких цілей компанії, яка є власником цього автомобіля. До того ж, фактично, на необмежений період – однак, за умови, що закордонна компанія має свою філію в Україні. А от про те, упродовж якого часу “комерційний” автомобіль перебуватиме в Україні треба повідомляти фіскальну та митну служби. Без такого сповіщення ви порушуєте закон.

Прострочив – плати

У разі, якщо терміни транзитного переміщення все ж перевищені – будьте готові до санкцій: за прострочення не більше ніж на 1 добу можна буде обійтися попередженням або сплатити штраф у розмірі 170 гривень. За прострочення від 2 до 10 діб штраф складе 3400 грн. Однак якщо упродовж року ви уже мали подібне правопорушення – розмір штрафу дорівнюватиме трьомстам неоподатковуваним мінімумам доходів, а це 5100 грн. При простроченні більш, ніж на 10 днів – вам “світить” штраф у 8500 гривень.

Окрім цих штрафів, наголошує Боронило, з власника авто можуть стягнути санкції в розмірі 300% митних платежів для цього автомобіля (за статтею 485 Митного Кодексу). Відповідно, якщо передбачено, що ви повинні розмитнити цей автомобіль та сплатити митні платежі, а ви їх не сплатили – до вас може бути застосований штраф у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів.

Самі нарвалися?

Насправді, наголошує Глядик, на практиці часто виглядає так, що ввезенні авто іноземці передають в користування українцям, останні, розраховуючи на те, що в поліції немає повноважень перевіряти правильність ввезення автомобілів в Україну та складати матеріали про порушення митних правил, спокійно їздять українськими дорогами. Ба більше, вважає автоюрист, чимало водіїв навіть хизувалися до недавніх пір тим, що поліція не має права перевіряти “схему” ввезення автівок з-за кордону та користалися з цього.

Не виключено, що власне самі водії й привернули увагу до цієї проблеми та викликали зрештою відповідну реакцію митної служби України. Крім того, стверджують експерти, не останню роль в “полюванні” за нерозмитненими машинами відіграє також типова для нашої країни ситуація, коли більшість транспортних засобів ввозяться з-за кордону з порушенням вимог українського законодавства. Як кажуть, за що боролись – на те й напоролись.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Василий Тёркин

    Холопы не должны ездить на таких, как у бояр машинах.Всех к ногтю.