Нардеп озвучив корупційну схему розмитнення авто

1

Ввезення з-за кордону легкових автомобілів за пільговими ставками акцизного податку дало можливість налагодити прибуткові корупційні схеми.

Про це пише у своєму блозі на Цензор.НЕТ народний депутат України Ігор Лапін.

Нагадаємо: тимчасово, до 31 грудня 2018 року, законом були встановлені пільгові ставки акцизного податку для легкових автомобілів, бувших у користуванні. Винятками з цього переліку є:

російські автомобілі або з окупованої території України;

ті, що виготовлені до 1 січня 2010 року;

якщо це понад один легковий автомобіль упродовж календарного року для однієї людини.

Схема проста: іноземна компанія, яка не зареєстрована в Україні як платник податків, ввозить на митну територію України легкові автомобілі в режимі митного складу на приватний митний склад за договором зберігання. Далі представники митного складу шукають “клієнта”, який купує цей автомобіль. На нового “власника” від іноземної компанії, що ввезла дане авто, оформляють фіктивний договір купівлі-продажу. Важливо: автомобіль знаходиться на митній території України, на митному складі, іноземна компанія при цьому не сплачує жодного податку в Україні за проведену торгову операцію. Декларант від приватного митного складу, виступаючи представником фізичної особи-громадянина України, подає митному органу митну декларацію на автомобіль, при цьому вказуючи пільгу в частині сплати акцизного податку.

Схема заснована на грі понять митна територія, митний кордон і митний склад. Митний склад – це митний режим, відповідно до якого іноземні або українські товари зберігаються під митним контролем із умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами. Цікаво, що митний склад не є митним кордоном України, а є її митною територією (тобто територією України). Відповідно, митний режим митного складу призначений виключно для зберігання уже ввезених на митну територію України товарів.

Зі слів Ігоря Лапіна, таку схему “підприємливий власник приватного “митного складу” хоче провернути на Волинській митниці ДФС. Цей митний склад стане майданчиком для завезення нерозмитнених авто і пошуку клієнтів, під яких робитимуть пільгове розмитнення. А відмову митниці в митному оформленні авто можна оскаржити в судовому порядку.

Як зазначає нардеп, якщо такій “схемі” включать зелене світло, держава Україна буде мати недоотримані податки із ввезення легкових автомобілів, бувших у користуванні. Це потягне за собою недоплату податку на додану вартість, а також ухилення від несплати податків до бюджету України від іноземної компанії, не зареєстрованої в Україні як платник податків, за фіктивно проведені торговельні операції. А головне – це порушить закон, який приймався для того, щоб встановити пільгові ставки акцизного податку для легкових автомобілів, а не закласти чергову корупційну схему для митниці.


Не пропустіть