Вживані іномарки задумали різко здешевити

2

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №3251, який передбачає внесення змін до Податкового кодексу в частині визначення суми зборів за ввезення в Україну старих іномарок. «Якщо його приймуть, в країні почнуть масово відкриватися майданчиків, що торгують дешевим автомотлохом з Європи», – запевнив «Вести» голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

Мінус 3 тис. Євро на іномарці

Рішення про включення документа до сесійної робочий план депутати прийняли з другої спроби. Це не дивно, враховуючи його скандальність. У разі прийняття законопроекту, імпортні вживані машини мають всі шанси суттєво подешевшати.

Зараз різниця у вартості уживаної легковика в Європі та Україні може досягати 100%. Причина проста – податки на НЕ нові авто у нас просто зашкалюють. По суті, за оформлення машини, пригнаного, приміром, з Німеччини, українцеві потрібно заплатити до бюджету практично стільки ж, у скільки йому обійдеться покупка авто за кордоном.

Автори ж законопроекту пропонують суттєво зменшити податки на «автохлам». Приміром, для старих малолітражок акцизний збір може знизиться в 14 разів – до 0,102 євро за кожен «кубик» двигуна. Для машин з мотором до 1,5 л ставку хочуть зрізати в цілих 28 разів (до 0,063 євро/куб.см), для дволітрових моделей – в 9 разів (до 0,267 євро / куб. см, для більш потужних машин (до 3 л ) – у 18 разів (до 0,276 євро / куб. см). «У підсумку розмитнення уживаних авто подешевшає в рази. Наприклад, акциз з ПДВ для 1,5-л авто знизиться з нинішніх 3160 євро до 110-115 євро», – підрахував «Вістям» керівник AUTO-Consulting Олег Омельницький.

Такі тарифи пропонується запровадити як експеримент на два роки. Якщо законопроект приймуть, завозити дешеві іномарки українці зможуть вже з нового року.

Автопарк знеціниться

У пояснювальній записці до документа його автори аргументують свою ідею бажанням допомогти співгромадянам обзавестися засобом пересування. «У Європі на 1 тис. жителів припадає 487 машин, а у нас цей показник в 2,5 рази нижче. Наш автопарк застарів (середній вік машин перевищує 18 років) і потребує оновлення», – йдеться у висновку авторської групи

А так як грошей на покупку нових авто у більшості українців просто немає, вони шукають різні способи завезти в країну вживану техніку без сплати податків. «Купуються фіктивні медичні довідки та висновки СТО, що лише породжує корупцію в держорганах», – наголошується в пояснювальній записці до законопроекту. І ці гроші проходять повз бюджет, осідаючи в кишенях окремих чиновників. Якщо ж дати українцям можливість завозити вживані авто за зниженими тарифами, вже в 2016 р в країну приженуть 4,5 тис. Машин, а казна запрацює на акцизному зборі близько 300 млн. Грн. – Підрахували нардепи.

Втім, голова профільної асоціації ВААІД Олег Назаренко називає законопроект в кращому випадку популістським. Він також підозрює, що деякі народні обранці (а під документом підписалося 93 депутата) лобіюють зниження податкового навантаження неспроста. «Вони хочуть самі заробляти на імпорті старих машин», -сказав «Вістям» Назаренко. За його словами, прийняття законопроекту не тільки дасть можливість водіям купувати старі авто з Європи за більш доступними цінами, але й автоматично знизить вартість всього вітчизняного автопарку, а це близько 9 млн.машин. «Зрозуміло, що продати їх за сьогоднішніми цінами власники не зможуть», – упевнений Назаренко.

Олег Омельницький прогнозує також повний крах ринку нових авто, як це свого часу було в Польщі. «З 600 тис. Шт. продажі впали до 200 тис. І досі не піднімаються вище 300 тис. авто на рік. А ринок нових авто – це первинний ринок, який дає робочі місця і платить податки, а також рухає інші галузі. Так що, приймаючи подібні рішення, потрібно добре зважити всі «за» і «проти», – підкреслив Омельницький.