Депутати взялися переписувати правила дорожнього руху

Кількість подій на дорогах стривожила і МВС, і депутатів, пише segodnya.ua.

Сотні загиблих і тисячі постраждалих щорічно на дорогах. Зведення поліції жахають. Ми звинувачуємо глибокі ями, старі знаки і стерту розмітку. Але все-таки головна причина трагедій – людина за кермом. Контролю практично немає, а вседозволеність, як відомо, породжує безкарність. Навести порядок на дорогах готові як правоохоронці, так і депутати.

Скільки законопроектів, покликаних втихомирити гонщиків і п’яниць за кермом. Але по суті в цих документах пропонується повернути старі схеми вимагання: перевірку документів, техогляд і медичні стправкі. ДАІ повертається?
Кількість подій на дорогах стривожила і МВС, і депутатів. Цілих шість законопроектів, що стосуються автомобілістів, з’явилося у Верховній Раді.

В першу чергу візьмуться за любителів їзди під градусом. Штрафи пропонують збільшити в 5 разів, до 102 тисяч гривень. А водійське посвідчення повернуть тільки після певних процедур.

Але люди обізнані вже розгледіли в запропонованій схемі діру, пролізти в яку водій-п’яничка зможе за допомогою корупції.

Згідно з діючими законами, якщо нетверезого водія протягом трьох місяців не притягли до відповідальності, він позбавляється від неї. А не бути в суд він може з поважних причин, які суддя придумає сам за менший, ніж штраф винагороду.

Можливо, цей момент врахують, адже зміни очікуються комплексні і будуть підганяти під європейські стандарти. З 2019 року, наприклад, планують повернути техогляд, який нові автомобілі будуть проходити раз в 4 роки, інші кожні два. Найболючіше це вдарить по водіях, які мають автомобілі на європейських номерах. Техогляд стане причиною для зупинки співробітником поліції. Зараз зупиняють рідко.

До речі водійського посвідчення зміни теж торкнутися. Незабаром воно буде видаватися з терміном придатності. Але, за словами заступника міністра МВС, хвилюватися не варто.

Дійсно, пропоновані правила дуже схожі на європейські.

Вероніка зовсім недавно отримала тимчасове посвідчення водія в Бельгії. Після здачі теорії і практики їй дозволено керувати автомобілем протягом 18 місяців. За цей час необхідно ще раз здати іспит з водіння, щоб отримати постійний документ. При цьому довідками водіїв не обтяжують.

В Україні ж медогляду для водіїв хочуть приділити набагато більше уваги.

Виходячи з цього, всім водіям запропонують обзавестися легальними довідками. Видавати їх будуть на певний період тільки, відібрані за конкурсом і занесені до реєстру, організації. Пройти потрібно близько десятка лікарів, здати аналізи, перевірити зір і вестибулярний апарат. І документ цей має бути при собі. Інакше…

В автошколах негласно вже введений європейський досвід.

А ось патрульна поліція змін чекає і скоріше. Адже як мінімум половина викликів пов’язана з подіями на дорогах. А це іноді займає багато часу …

У керівництві Нацполіції заспокоюють: в цьому році стане легше. Адже на дороги вийде працювати дорожня патрульна поліція. І уточнюють: це не повернення ДАІшників.

Новий підрозділ буде контролювати близько 9 тисяч кілометрів доріг, але реагувати буде на будь-які виклики. Для цього дорожній патруль отримає більше трьохсот автомобілів, укомплектованих, в тому числі і засобами фіксації швидкості. Це плюс – говорить експерт Павло Семенченко, оскільки прискорить розслідування і оформлення ДТП. А ось, бажання поліції розширити права для зупинки будь-якого транспорту, явно не на користь.

До речі, поповнити ряди дорожнього патруля – через конкурс – може кожен. Шлях відкритий і для колишніх працівників ДАІ, які пройшли переатестацію. Одного кандидата ми, здається, вже знайшли.

Юрій Борук дійсно працював в ДАІ, пройшов переатестацію і зараз служить в лавах поліції у Чернівцях. І, швидше за все, він міг би потрапити в рідну стихію – патрулювання доріг, якби не одне відео.

В Управлінні поліції в Чернівцях про відео чули, але сказати можуть не багато.

Прийом кандидатів в нову дорожню патрульну поліцію обіцяють скоро оголосити. У планах набрати більше двох з половиною тисяч співробітників. Цей факт радує нинішніх копів, з якими ми провели кілька годин на чергуванні.
З появою такої підмоги, вони зможуть швидше і якісніше реагувати на, не пов’язані з дорогою, порушення, від яких теж залежить життя людини.


Не пропустіть