Яким має бути новий обов’язковий техогляд автомобілів в Україні

Яким має бути новий обов’язковий технічний огляд автомобілів, у разі якщо Верховна Рада на виконання Угоди з ЄС поверне його для всіх українців вже з нового року? Я завжди прислухаюся до думки ПРАКТИКІВ!

Про це пише Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко на
https://www.autocentre.ua/

Зокрема, важлива точка зору мого товариша та колеги Сергія Дашка, президента “Прайд мотор” (офіційного імпортера Honda та Acura в Україні).

Ось короткі тези.

Контроль технічного стану ДТЗ має бути:

На періодичній основі (є проблеми та складнощі, ефективність недостатня)
Вибірковий на лінії (не існує)
На лінії за фактичним станом (не існує)
Про деякі проблеми в наявному процесі технічного контролю ДТЗ
Перша проблема

Після огляду ДТЗ і видачі акта невідповідності доволі часто автомобіль не повертається на повторний огляд, а їде ” купувати” протокол ТО!

Пояснення

Власники не зацікавлені у реальному технічному огляді, оскільки той зобов’язує усунути технічні несправності. Тому власники після першого огляду, отримавши акт невідповідності, не виконують ремонт, а шукають іншого оператора, який видасть протокол контролю, найімовірніше, без повторного технічного огляду.

Причина

Низька громадянська відповідальність власників транспортних засобів. Бажання зекономити кошти на технічному стані ДТЗ через хабар, а не усунення несправностей.
Низька громадянська відповідальність операторів ринку та відсутність контролю над якістю процесу проведення технічного контролю ДТЗ та відсутність адміністративної відповідальності операторів.
Незважаючи на те, що чинна система технічного контролю передбачає суворий контроль за виконанням процесу та фіксацією й архівацією даних індивідуально щодо кожного ДТЗ, очевидно, що аналіз та використання цих даних з метою контролю якості роботи операторів ринку відсутній. Тому, фактично, оператори ринку працюють у нерівних умовах, посилаючись на власний розсуд.
Друга проблема

Часто власники ДТЗ не користуються послугами оператора за місцем реєстрації ДТЗ та місцем проживання власників чи експлуатації ДТЗ. Особливо таке явище характерне для невеликих ринкових (адміністративних) територій, де інформація поширюється швидко й ефективно традиційними методами (без Інтернету).

Пояснення

Очевидно, власники ДТЗ знають про існування інших, доступніших, методів проходження технічного контролю (фактично без технічного огляду через хабар). Такий спосіб проходження технічного контролю виконують інші оператори, які часто перебувають на значній відстані від власників ДТЗ (сотні кілометрів).

Наприклад, у деяких випадках, контроль за місцем реєстрації проходять близько 3% ДТЗ, що підпадають під технічний контроль (300 ДТЗ від 10 000 реєстрацій)!

По суті, відбувається заміна Технічного контролю на просту виписку (продаж) протоколів контролю без надання ДТЗ на контроль, тобто фіктивна діяльність і корупція.

Причини аналогічні п.1

Третя проблема

Оскільки при укладанні договорів страхування вимагається протокол технічного контролю, то часто страхові компанії надають неформальні послуги щодо «проходження технічного контролю», фактично виступаючи посередниками між власниками ДТЗ та операторами ринку, характер дій яких описано вище.

Причини

Низька громадянська відповідальність працівників страхових компаній і їх бажання заробляти гроші на спонуканні власників ДТЗ до порушення правил.
Низька громадянська відповідальність власників транспортних засобів. Бажання спростити процес проходження технічного контролю ДТЗ і зекономити кошти на технічному стані ДТЗ шляхом неусунення несправностей.
Недобросовісна конкуренція від деяких операторів ринку, які залучають клієнтів через пряме порушення правил (законодавства). Низька громадянська відповідальність операторів ринку та обмеженість контролю за якістю процесу проведення технічного контролю ДТЗ, а також відсутність адміністративної відповідальності операторів.
Пропозиції:

Стосовно виконання існуючих правил (алгоритмів)

Ввести адміністративну відповідальність за видачу фіктивних протоколів у розмірі 1000 мінімальних зарплат особі, яка видає протокол, і особі, яка отримує протокол.
Посилити прослідковуваність виданих Актів невідповідності до моменту видачі протоколу після повторного огляду.
Запровадити принцип територіальності проведення технічного огляду за місцем реєстрації ДТЗ або місцем реєстрації власника.
Посилити (дозволити) контроль поліції над технічним станом ДТЗ на лінії, щодо несправностей, які мають очевидний характер.
Стосовно запровадження нових правил:

Запровадити систему періодичного контролю технічного стану ДТЗ на прогресивній основі: що старшим є ДТЗ, то частіше він має проходити технічний контроль.
Вибірковий контроль технічного стану ДТЗ на лінії.
А яка ваша думка? Чи буде краще, якщо ВР поверне нам техогляд?

Пройти чесний техогляд чи знову “купувати” талон ТО за хабар?





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Александр Бондаренко

    Просто рассмешили , в стране в которой не соблюдаются законы самими блюстителями фемиды , не соблюдаются нормы конституции , игнорируются элементарные правила ПДД и полиция стала хуже прежней , ТО будут проходить точно также , как и десять лет назад , т. е . все будет покупаться , как и прежде

  • иван

    тех огляд приватних засобiв не потрiбен взагалi ! мудрi люди його скасували тому що вiн був платний . кожен водiй сам дбае свое авто, ще й плате за якусь страховку …

  • Bob Gamilton

    кому то очень хочется вернуть все как было. ну очень хочется бабла на шару не надуваясь.