В Україні хочуть змінити правила отримання автомобілів

Автомобільний ринок України заполонили лізингові компанії-шахраї, які збирають з клієнтів аванси, але в підсумку не надають у користування автомобілі або сільгосптехніку, пише automotoclub.info.

Псевдолізингові компанії домовляються з клієнтом про початковий платіж, який інколи може доходити до 50% від вартості техніки, але після підписання договору виявляється, що гроші були сплачені за надання консультації, це адміністративні внески, комісії та ін. В результаті людина залишається і без грошей, і без техніки.

Ситуація ускладнюється ще й тим, що навіть у суді дуже складно довести факт обману, так як клієнт підписує договір добровільно. При цьому, навіть якщо людина попередньо ознайомилася з документом, шахраї нерідко просто підміняють його перед внесенням грошей. А розірвати договір найчастіше не можна, оскільки в такому випадку про відшкодування збитків можна забути.

Як розповіла директор Асоціації лізингодавців України Марина Масич, таких недобросовісних компаній стає все більше, а управу на них знайти складно.

Цитата:
“Українці перестають довіряти лізинговим компаніям. Потрібно створити окрему профільну організацію, яка буде виявляти шахраїв і боротися з фірмами, які насправді не надають лізингові послуги”, — зазначила Масич.

Втім, як зазначив член Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов, хоч проблеми законодавчого забезпечення лізингу, як і раніше існують, кількість скарг на якість послуг за останній рік зменшилася вдвічі, до 74. Також зменшилася загальна кількість компаній — їх залишилося трохи більше 200, що на 78 менше, ніж у 2015 році.

Цитата:
Разом з тим, їх активність збільшилася. Так, загальний обсяг лізингового ринку в минулому році зріс на 13%, до 22,6 млрд грн. “У цілому, активи компаній зросли вдвічі і досягли довоєнного часу. По автомобілям, наприклад, приріст склав більше 70%. Автолізинг як і раніше залишається основою нашого портфеля”, — розповіла Масич.

Втім, не тільки пересічні українці страждають від шахрайських лізингових фірм. Бувають і зворотні випадки. Приміром, учасники ринку стурбовані недавнім судовим рішенням, відповідно до якого клієнту дозволили повернути техніку, яку він свого часу взяв в лізинг, а саму фірму, в свою чергу, зобов’язали повернути людині сплачені раніше гроші

Цитата:
Компанії налякав цей прецедент. Якщо такі судові рішення стануть масовими, то ринок просто завалиться, впевнені вони. “Суди таким рішенням фактично благословили безкоштовне користування лізинговою технікою”, — додала Масич.

Питання законодавчого врегулювання в галузі стоїть дуже гостро. Лізингова асоціація вже підготувала низку ініціатив, щоб вирішити цю проблему. Перш за все, хочуть врегулювати питання з ПДВ, який стягується при вилученні техніки і, по суті, на учасників ринку лягає додатковий податок у розмірі 20%.

Асоціація вже представила на розгляд Кабміну законопроект на цю тему, який був схвалений ЄБРР.

Профільна асоціація спільно з парламентським комітетом і регулятором ринку виступили з пропозицією прийняти новий закон “Про фінансовий лізинг”, який, на їхню думку, підготував б ґрунт для приходу нових гравців, підвищив конкуренцію в галузі і знизив вартість надання послуг. За словами Масич, законопроект вже знаходиться у Верховній Раді і незабаром буде зареєстрований. Непідйомні ціни

Українці незадоволені не тільки безладом на лізинговому ринку, але і дорожнечею таких послуг.

До і без того чималої переплати за техніку додався ще один нюанс. З минулого року в Україну заборонили ввозити авто нижче екологічного стандарту Євро-5. Фактично машини Євро-3 і Євро-4 зникли з лізингового ринку, констатують експерти. І якщо звичайні водії ще якось можуть миритися з цим фактом, то перевізники відверто страждають.

“У перевізників автопарки зношуються, але транспорт Євро-5 дуже дорогий і багатьом не по кишені. Раніше вони брали в лізинг машини класу Євро-3. Зрозуміло, що техніка Євро-5 краще за якістю, а її ресурс набагато більший, але гроші на неї є не у всіх”, — зазначив гендиректор компанії “ЕСКА Капітал” Антон Дядюра.


Не пропустіть