Українцям доведеться в терміновому порядку позбавлятися від старих автомобілів

За чинним законодавством з 1 січня 2018 року в Україні почне діяти більш сувора екологічна норма – Євро-6.
І якщо нормам Євро-5 відповідають автомобілі, випущені після 2010 року, то нормам Євро-6, як правило, відповідають автомобілі після 2016 року, пише automotoclub.info.

Таким чином, з наступного року формально перестане діяти і пільговий акциз для старих іномарок, чий рік випуску старший від 2016 року. Хоча сам закон №3251 припускав ще цілий рік пільгових поставок. У Верховній Раді вже спантеличені цією дилемою і підготували низку законопроектів, які переносять введення норм Євро-6.
Так, згідно проекту закону номер 5624 від 29.12.2016 авторства Роберта Горвата (він же автор законопроекту про пільговий акциз) пропонується перенести термін введення в Україні норми Євро-6 з 1 січня 2018 року на 1 січня 2020 року. Тобто протягом 2018 року ще можна буде ввозити за пільговою ставкою розмитнення автомобілі з 2010 року виробництва.

Альтернативний законопроект нардепа Руслана Сольвара №5624-1 пропонує залишити дату 1 січня 2018 року відлік Євро-6 для всіх автомобілів, але для однієї категорії автотранспорту зробити виняток. Мова йде про вантажівки збільшеної прохідності категорії N3G (повною масою понад 12 т), які експлуатуються за межами населених пунктів. Фактично, під ці критерії підпадає тільки спецтехніка.
Законопроект Горвата схвалений комітетом з податків і митної політики, тому його ухвалення може відбутися тоді, коли буде політична воля. Крім того, у Верховній Раді зареєстровано ще низку законопроектів на цю ж тему.
Зокрема, проект 5561 передбачає скасування обов’язкової сертифікації ввезених автомобілів за екологічними параметрами. Ще один проект №6238, передбачає взагалі повернути в Україну дію норм Євро-4.
Як бачимо, депутати дуже активно хочуть перенести наступ норм Євро-6 на більш пізні періоди. Не надто вигідні високі екостандарти і трейдерам нових автомобілів, так як автомобілі Євро-6 дорожчі, так і більш вимогливі до якості палива. Хоча саме автодилери найбільш легко перейдуть на нові норми, замовивши відповідні автомобілі у виробників.
Оператори нафторинку також поки не готові до наступу високих екостандартів. А дрібні мережі, орієнтовані на паливо сумнівного походження – і поготів.





Більше новин


Прокоментуй новину

COMMENTS

  • KOBA

    На “Євро-6” навіть у Європі не всі автомобілі їздять, оскільки якість пального залишилася на рівні Євро-1.

  • Ворчун

    Почти половина автомобилей в Украине старше 20 лет. Граждане законодатели вернитесь в украинскую реальность.

  • Ігор

    Нехай спочатку наших депутатів і міністрів приведуть до стандарту “Євро- хоч якенебуть”

Коментувати