Українців чекає закон, який підвищить ціну таксі в 10 разів

0

В Україні таки з’явиться американський сервіс таксі Uber, який вже неодноразово робив спроби потрапити на наш ринок. Мінінфраструктури провело зустріч з його представниками, а на самому сервісі навіть з’явився розділ «Київ». Але представники вітчизняних таксі категорично проти конкурента, пише verhovenstvo.com.

Чому чиновники підтримують Uber

Uber працює в 57 країнах світу і відрізняється тим, що пропонує більш низькі тарифи. Через це в Європі навіть були бунти таксистів, що вимагають заборонити цей ресурс, який демпінгує, не сплачуючи податки. Суть сервісу в тому, що стати таксистом в компанії може будь-який автоаматор без ліцензії. Причому 80% від заробленого належить водієві.

Замміністра інфраструктури Володимир Омельян вже повідомив про те, що відбулася зустріч з представниками компанії Uber. «Зустрілися з компанією Uber. Предметна розмова і повне розуміння», – написав на сторінці в фейсбуці Омелян.

Українські таксисти нервують. «Вони поламали вже не один ринок таксі. Цей сервіс успішний там, де поїздка коштує дорого, де компанії повинні отримати багато ліцензій. А наші чиновники суперечать самі собі – хочуть вивести таксі з тіні, але в той же час зустрічаються з Uber », – говорить «Вістям» голова Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк.

І дійсно: по суті, на нашому тіньовому ринку новий сервіс не буде нічим відрізнятися від більшості наявних, де диспетчери сидять на кухні і приймають дзвінки, а таксистом може працювати хто завгодно і на якій завгодно машині. У самих таксистів думка розділилася.

«Я подумаю, якщо ця компанія запропонує мені більш вигідні умови, то піду туди працювати. Єдине, що мене бентежить – потрібно встановлювати лічильник. Якщо за їх рахунок – взагалі питань немає », – говорить таксист Микола. «Я багато чув про цю компанію, кажуть, проти них у Європі таксисти виступають. Не знаю, якщо вони будуть вести себе агресивно, демпінгувати, то і тут їм можуть боки пом’яти », – прогнозує таксист Валерій К.

Закон про таксі

У той же час найближчим часом у парламентському комітеті збираються розглянути законопроект про таксі, розроблений депутатами від Блоку Петра Порошенка та «Народного фронту». Його суть якраз в тому, щоб ввести для ринку таксі хоч якісь правила.

Наприклад, законопроект пропонує врегулювати поняття «диспетчерська». Згідно з проектом, це повинен бути офіс в нежитловому приміщенні, спеціально обладнані місця. Крім того, повинна бути введена плата за таксометром, обов’язкові шашечки і спецліхтарі – червоні, якщо машина з пасажирами, і зелені, якщо вільна. Водії повинні мати ліцензії, і стояти виключно у спеціально відведених місцях.

«Плюсів у цього закону мало, він спрямований на те, щоб перерозподілити ринок і суттєво підвищити ціну проїзду. Ініціатори закону не приховують це, і якщо ці правила набудуть чинності, то таксі подорожчає в 10 разів », – вважає транспортний експерт Олександр Кава.

Втім, власник одного з небагатьох легальних таксі Олександр Круліковський запевняє, що страхи перебільшені. За його словами, тарифи всім доведеться підняти, але не настільки, щоб таксі стало зовсім недоступним. У його компанії тарифи вищі, ніж у нелегалів на 15-20%.

«Я за те, щоб був нормальний закон по таксі. Головне, щоб його виконували. І зараз всі таксисти повинні мати ліцензії. А насправді всього 5% таксі їздять з документами. У решти дружини сидять на кухнях і приймають замовлення. Ні парку авто, ні медперевірки, ні лічильників – нічого немає. В результаті у нас по дорогах людей возять роздовбані авто з хамами-водіями, які ні за що не відповідають. Це хіба європейський сервіс?»- Говорить таксист Андрій Коваленко.


Не пропустіть