Авто на литовських номерах в Україні: чи допоможе безвіз?

1

Ні для кого не секрет, що українці більше трьох років чекали на рішення своїх європейських партнерів про надання нам заповітного і малозрозумілого безвізового режиму. Спочатку, особливо не розібравшись, більшість наших співвітчизників думала, що «безвіз» надасть їм можливість безперешкодного перетину кордонів Євросоюзу.

Міфологічне мислення

До моменту, коли безвізовий режим перестав існувати виключно в міфологічних рамках, вже майже не залишилося українців, які б так думали. За 19 днів до безвіза, з упевненістю можна стверджувати, що вже всі зрозуміли, що шансів потрапити до Європи у них практично не додалося. Проте, переважна частина населення України, очевидно, на правах традиції, «про всяк випадок» вирішила обзавестися біометричними паспортом.

Подібним міфологічним мисленням довгий час було оповите і питання про те, як може вплинути безвізовий режим на право українців володіти і керувати нерозмитненим автомобілем, зареєстрованим в європейській країні. Багато хто думав, що вже якщо нам стане настільки просто потрапити до Євросоюзу, то і автомобілі на єврономерах, які вже і так давно перестали бути дивиною для українських доріг, стануть, якщо не загальнодоступними, то, як мінімум, потраплять у рамки законодавчого поля нашої країни.

Руйнівники міфів

Однак, реальність, як і в питанні з самим безвізовим режимом, вносить свої корективи в очікування громадськості.

З іншого боку, якщо дійсно розібратися в питанні, то очікувати на щось особливих причин і не було. Єдине нововведення, яке привносив безвізовий режим, – це умовне право протягом 90 днів (за півроку або 180 днів на рік) перебувати на території однієї з європейських держав і не платити за відповідний штамп у паспорті.

У певному сенсі таке нововведення в теорії може допомогти хіба що тим нашим співвітчизникам, хто твердо вирішив особисто поїхати на якийсь відомий європейський автобазар і обзавестися гідним залізним конем з перспективою його подальшого розмитнення. По суті – все.

Адже, що стосується так званих «п’ятиднівників» – тих, хто катається Україною на єврономерах протягом дозволеного терміну, після чого перетинає кордон і знову в’їжджає «додому», ця категорія автолюбителів переважно і так мала довгострокові візи «євросусідських» країн.

Похолодання відносин

До речі, для цих самих «п’ятиднівників» безвіз навпаки лише створив додаткові проблеми. Буквально днями в ЗМІ стала поширюватися інформація про те, що польська влада збираються посилити митний контроль на кордоні з нашою країною. При цьому, причина – великі черги із власників нерозмитнених автомобілів на КПП обох держав. Якби не наближення безвізу, цілком ймовірно, на ситуацію як і раніше перманентно закривали б очі.

Економічна складова

За великим рахунком, очікувати якихось пільг для автомобілістів від безвізового режиму і зовсім було нелогічно. Адже, як ми вже напевно знаємо, безвіз розрахований на короткострокові – туристичні або бізнес-поїздки. При цьому, про жодні спрощення митного режиму в рамках цього процесу ніхто і не згадував. Але ж, грубо кажучи, саме митний режим – це єдиний камінь спотикання на шляху у світле майбутнє нашої країни, забезпечене гідними, хоча і вживаними зразками автопрому.

Однак питання про те, чи скасують «розмитнення» в Україні, найімовірніше залишиться не просто риторичним, але навіть скоріше смішним. Адже воно – відчутна складова поняття «джерело поповнення бюджету».

Аби зрештою якось вийти з патової ситуації місцеві «лобісти» права кожного українця на нерозмитнене авто з громадської організації Автоєвросила «запропонували» Кабміну на вигідних, як їм здалося, умовах ввести автомобілі на єврономерах у законодавче поле нашої країни.

Пропозицію вони зробили, мабуть, занадто голосно – з пікетом під будівлею уряду, частково перекритими під’їздами до столиці і делегатами-депутатами, які пообіцяли стати на їхній бік. Акція пройшла на початку року. При цьому, в Кабміні пообіцяли розібратися в ситуації.

І, що цікаво, – розібралися. Так розібралися, що на порядку денному Верховної Ради з’явився законопроект №4932, який, у разі прийняття, зобов’яже «транзитні» автомобілі додатково відраховувати до бюджету близько 350 євро щорічно.

При цьому, про яке-небудь інше введення цих транспортних засобів в законодавче поле країни цей законопроект, ясна річ, ні сном, ні духом.

Тож, активісти вже готуються до чергового пікету. Запланували його на 8:00 ранку 24 травня 2017 року.

Зростанню – бути

Тим не менш, стверджувати, що кількість європейських Б/В автомобілів в Україні знизиться – надто передчасно. Навіть навпаки, судячи з даних за квітень 2017 року, в нашій країні стало на 4414 вживаних машин більше. Цей показник в чотири рази вищий, ніж у квітні 2016 року.

При цьому, варто зазначити, що відповідні транспортні засоби прибули до нас офіційно – з розмитненням в рамках дії торішнього закону №3251, який запровадив зниження ставок акцизного збору на вживані транспортні засоби до 31 грудня 2018 року.

Єдине «але», відповідний нормативний акт поширюється тільки на автомобілі стандарту Евро5, випущені не пізніше 2010 року і не в Росії. А такі, на жаль, коштують не так вже й мало.

До речі, ось на що безвізовий режим і може вплинути, так це на зростання відповідного сегмента ринку. Адже в рамках 3251 дозволене виключно особисте ввезення транспортного засобу на територію України, якому, ясна річ, передує поїздка до Європи з бронюванням іноземних готелів, відвідуванням ресторанів.

До речі, подивившись на ситуацію під таким кутом, стає не зовсім зрозуміло, про чиї інтереси і економіку чиєї країни ми таким чином дбаємо.

https://znaj.ua/


Не пропустіть