Повернення ДАІ в Україні: є кілька важливих деталей

На дорогах України з’являться оновлені даішники. Правда, в поліції наполягають, що це реформована дорожня поліція, пише bin.ua

Перша партія, близько 800-900 осіб, вийдуть на траси міжнародного значення в вересні-жовтні цього року. Перші патрулі з’являться в Києві та Одесі., А до кінця року і в інших регіонах.

Основне завдання дорожньої поліції – контролювати ситуацію на дорогах і забезпечувати там безпеку. Дорожній патруль обіцяють спорядити сучасною технікою – це і вимірювачі швидкості, і вимірювачі рівня алкоголю і наркотиків в крові. Крім того, поліцейські зможуть в режимі онлайн (з планшета або телефону, наприклад) з’ясувати, чи були у водія інші правопорушення, чи проходив він техогляд, який стан його авто згідно з останньою перевіркою і так далі. У резерві для їх роботи притримали 250 авто.

В першу чергу, в ДП підуть працювати патрульні, колишні даішники і колишні співробітники «Кобри». Вже тут виникає побоювання, що старі методи «вилову» водіїв і хабарів на дорогах повернуться. Але в МВС впевнені, що оновлення кадрів буде все ж досить істотним, а перенавчання та адекватні зарплати (8 тис. грн) допоможуть мотивувати працівників нової служби. Всього в службу наберуть близько трьох тисяч чоловік. До реформи поліції дороги України цілодобово патрулювали в рази більше правоохоронців.

Цікаво, що до цього одна спроба ліквідувати ДАІ і замінити її дорожнім патрулем вже була. Так, в 2005-му в Україні працювали 23 тис. співробітників ДАІ. Віктор Ющенко розпустив їх своїм указом. Близько восьми тисяч скоротили, інших прилаштували в інших підрозділах МВС. Створені тоді дорожні патрулі деякий час дійсно не брали хабарів. Але потім патрулі «адаптувалися» і повернулися до роботи за колишньою схемою. А з 2008 р ДАІ знову відродили: спочатку на роботу вийшли близько чотирьох тисяч інспекторів, а потім відновили стаціонарні пости і роздули штат до 15-20 тис. чоловік. Після 2015 р ДАІ знову ліквідували, а тепер історія починається заново.


Не пропустіть