Чому німці починають відмовлятися від автомобілів із дизельними двигунами

У Німеччині пришвидшується падіння попиту на нові та вживані легкові автомобілі з дизельними двигунами. Про це свідчать статистичні дані та опитування автодилерів.Тренд, появу якого експерти передбачали після дизельного скандалу із автоконцерном Volkswagen, який спалахнув восени 2015 року, стає дедалі очевиднішим: у Німеччині знижується попит на нові та вживані легкові автомобілі з дизельними двигунами. Про це свідчать останні статистичні дані, опитування автоторговців і дослідження експертів, пише obozrevatel.com.

Так, у травні частка дизелів серед вперше зареєстрованих автомобілів у Німеччині знизилась до 40,4 відсотка – що майже на шість відсотків менше, ніж минулого року. І це при тому, що минулий місяць виявився дуже вдалим для найбільшого в Європі німецького автомобільного ринку: продажі нових легкових автівок у порівнянні до травня минулого року зросли приблизно на 13 відсотків.

Корпоративні клієнти зменшують закупівлі

Від дизельної технології, свого часу винайденої в Німеччині і довгий час тут дуже популярної, усе частіше відмовляються не тільки індивідуальні автовласники, але і компанії під час формування парку службових авто. Ще нещодавно три чверті легкових автомобілів, придбаних німецькими юридичними особами, були оснащені двигунами на дизельному паливі. Купуючи їх, у Німеччині можна скористатися податковими пільгами. Це робить придбання дизельного авто особливо привабливим для тих, хто активно експлуатує автомобіль.

У період із січня по квітень 2015 року частка дизелів серед автомобілів, придбаних у Німеччині для службового користування, сягала 75,8 відсотка. Через рік вона знизилася до 72,8 відсотка, а цьогоріч – за аналогічний період – склала вже тільки 68,4 відсотка. Це дані опублікував на початку червня голова Центру автомобільних досліджень при Університеті Дуйсбурга-Ессена професор Фердінанд Дуденгеффер (Ferdinand Dudenhoffer). Його висновок: в автопарках німецьких компаній поступово починають шукати альтернативу дизелю. “Хоч дві третини корпоративних автомобілів усе ще оснащені дизельними двигунами, тренду на зниження складно не помітити”, – зауважує експерт.

Великі знижки на вживані автомобілі

Все виразніше відчувають цей тренд і німецькі торговців вживаними авто. У другій половині травня 730 із них взяли участь в опитуванні, яке проводилось маркетинговим інститутом DAT, що спеціалізується на вивченні й оцінці вторинного ринку автомобілів. При цьому 58 відсотків опитаних заявили, що змушені зараз продавати вживані дизельні авто з більшими, ніж зазвичай, знижками.

А 65 відсотків торговців відповіли, що беруть вживані авто у попередніх власників тільки за зниженими цінами. У результаті вартість автомобіля з дизельним двигуном після трьох років експлуатації нині складає 55,4 відсотка від початкової ціни, тоді як у подібних моделей з бензиновим двигуном показник сягає в середньому 56,4 відсотка, відзначається у звіті DAT.

Першопричиною падіння попиту на дизельні автомобілі в Німеччині став скандал навколо концерну Volkswagen. Виявилось, що він роками таємно оснащував свої легкові автомобілі спеціальним софтом, який під час перевірок штучно занижував показники шкідливих викидів. Цей свідомий обман споживачів дав поштовх дискусії, яка триває до сьогодні, про те, наскільки шкідливою для людини й навколишнього середовища є сучасна дизельна технологія.

Покупців відлякують майбутні заборони на в’їзд у міста

Німецькі автоконцерни, які вклали мільярди євро в розвиток цієї технології, вказують на більш високу енергоємність дизельного пального. Тому, кажуть вони, дизельні двигуни спалюють менше пального, ніж бензинові, і, відповідно, викидають у атмосферу менше вуглекислого газу, який загрожує глобальному клімату.

Опоненти автовиробників, своєю чергою, вказують на те, що канцерогенні зважені частинки і швідливий діоксид азоту, які виділяються дизельними двигунами, особливо небезпечні саме для людини. Тому деякі німецькі міста мають намір услід за Штутгартом запровадити обмеження або заборону на в’їзд дизельних автомобілів за особливо несприятливої екологічної ситуації.

Ці майбутні заборони і є, очевидно, головною причиною того, що все більше німецьких фізичних і юридичних осіб відмовляються від придбання дизельних автомобілів. Однак багато міст ще не ухвалили остаточних рішень. До того ж деякі заплановані заборони сумнівні з юридичної точки зору, вказує німецький автомобільний клуб ADAC.

Через це його виконавчий директор Александер Меллер (Alexander Moller) у кінці травня в інтерв’ю автомобільному журналові Automobilwoche закликав німецьких автовласників “зберігати спокій і без особливої потреби не поспішати продавати свої нинішні дизельні автомобілі”. Чи зупинять подібні заклики падіння попиту на такі авто, покаже найближче майбутнє.


Не пропустіть