Змінено правила складання іспитів на водійські права

Зміни правил складання іспитів на права зменшать рівень корупції, вважає експерт із безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.

“Це позитивні зміни. Майже півстоліття ми складали на права за одними і тими ж білетами – харківськими або київськими. Ці білети застаріли як морально, так і фізично. Вони будувалися так, щоб заплутати водія, а не перевірити знання правил”, – каже gazeta.ua експерт із безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.

Встановлення камер відеонагляду покращать ситуацію зі складанням іспитів, впевнений експерт.

“Раніше, ще за ДАІ, їх вже встановлювали в екзаменаційних класах. Після того рівень здачі теоретичних екзаменів зріс на 30 відсотків. Очевидно, екзаменатор, який мав доступ до всіх комп’ютерів, маніпулював результатами – якщо людина правильно відповідала на запитання, то програма показувала, що це не так”, – каже експерт.

Та заміна переліку питань і встановлення камер не вирішить всіх недоліків складання тестів на знання правил дорожнього руху.

“Є проблеми з картинками, яка супроводжують тестові питання. Вони не мають бути загальними – вигляд збоку чи зверху. Мають відтворювати зображення з місця водія. Також є багато питань до практичної частини іспиту. Згідно з європейськими нормами, він не може тривати менш як 45 хвилин. А як у нас? 3 хвилини – максимум. Одну вправу виконав і виходь з автівки. У цьому плані – нам ще є над чим працювати”, – говорить Володимир Караваєв.

З наступного тижня усі майбутні водії складатимуть екзамен на знання правил дорожнього руху за новими білетами і під наглядом відеокамер. Експертна комісія сервісного центру МВС уже розробила 2,5 тис. нових запитань, щоб прибрати неактуальні питання та зробити складання іспитів прозорішим.

Запитання на іспиті розіб’ють за категоріями водійських посвідчень. Тих, хто збирається керувати легковим авто, не питатимуть, з якою швидкістю повинна їхати вантажівка, або яка на її шинах має бути глибина протектора. Перелік з 20 запитань формуватиме комп’ютерна програма у випадковому порядку. У білети додали питання, пов’язані з особливостями оформлення аварій, європротоколом, юридичної відповідальності водіїв і штрафів за порушення правил. Камери у кімнатах складення іспитів фіксуватимуть переважно тих, хто не відповідає на питання чи більше 2 разів помиляється, аби в подальшому цих людей не допустити до складання практичного іспиту й унеможливити отримання водійське посвідчення.


Не пропустіть