Доступні авто для українців: чи виконає влада вимоги народу

Уже місяць українська громадськість активно бореться з владою за право експлуатувати на території України доступні автомобілі вторинного ринку. Йдеться про використання іноземних авто (європейських) на іноземній реєстрації без повного розмитнення їх за українським законодавством. Дане питання вже не раз обговорювалося як в суспільстві, так і в політикумі і останнім часом стало одним з топових. Зважаючи на особливий інтерес звичайних громадян до цієї теми, давайте спробуємо розібратися в ситуації.

Чому популярні автомобілі на іноземній реєстрації?

Жителі України, особливо ті, які проводять чималу кількість часу за кермом, напевно помічали, як збільшилася кількість автомобілів на європейських номерах – польських, литовських. Рідше – німецьких, шведських та інших. Особливо це стосується областей західної частини України, які перебувають ближче до кордону з Євросоюзом. Іноді складається враження, що там європейських авто більше, ніж з номерами України. Офіційну статистику про кількість таких транспортних засобів знайти важко, якщо така взагалі існує, але за різними доступним підрахунками їх в Україні вже більше 1 млн. одиниць і кількість ця стає дедалі більше.

Дивним це не назвеш і ось чому. Справа в тому, що офіційний механізм розмитнення іноземного уживаного автомобіля в Україні дуже дорогий і може обійтися в рази дорожче вартості самого автомобіля. Наприклад, якщо Ви захочете пригнати бюджетний і досить популярний автомобіль типу Volkswagen Passat B 5 приблизно 1998-2000 років випуску, Ви заплатите близько 1000 євро за сам автомобіль, скажімо, в Німеччині. Але коли справа дійде до розмитнення, то Вам потрібно буде заплатити: ПДВ (20%), митну плат у(10%) і акцизний збір (2,441 євро за см. куб об’єму двигуна). В результаті, розмитнений автомобіль обійдеться Вам в 6,5 тисяч євро, що зводить нанівець сенс цієї процедури. Тепер без лишніх розрахунків оцініть рівень купівельної спроможності середньостатистичного українця і європейця …
Якщо говорити про доступні і вже розмитнені автомобілі в Україні за аналогічну суму – до 1000 євро, то вибір тут жахає. Наприклад, замість комфортного і надійного Volkswagen і йому подібних марок в Україні можна купити хіба що автомобіль марки ВАЗ, модель 2104. Чи потрібні ще приклади?

Чому активні протести громадськості почалися саме зараз?

Власники авто на іноземній реєстрації, велика частина яких представлена ​​Громадською організацією «Авто Євро Сила», давали про себе знати ще починаючи з зими цього року, коли вони частково перекривали в’їзди в м. Київ, вимагаючи від влади врегулювання питання про використання іноземних авто. Пізніше в березні активісти вийшли з безстроковою акцією протесту на вул. Грушевського, яка триває донині. Основна мета – домогтися прийняття законопроекту №5567. Цей законопроект передбачає щорічну абонентську плату, яку повинен буде платити власник авто з іноземною реєстрацією за право експлуатації автомобіля на території України без процедури розмитнення. Серед ініціаторів законопроекту – народні депутати України Володимир Парасюк, Юрій Дерев’янко та інші.

Але в Раді існують і інші законопроекти в цій сфері – їх близько 20-ти. Один з них – Законопроект №4932, ініцатором якого є народний депутат Максим Бурбак. Згідно даного законопроекту пропонується введення наступної плати за використання авто на іностарнной реєстрації: 1 день – 2 євро (59 грн), 1 тиждень – 7 євро (207 грн), 1 місяць – 33,8 євро (1 000 грн), 1 рік – 342, 2 євро (10: 122 грн).

342 євро в рік для когось може і не гроші. Але ось для середньостатистичного громадянина України, для якого недорогий європейський автомобіль – це виключно засіб пересування, а не розкіш, ці гроші стануть відчутною втратою. Саме тому активісти організації виступили проти цієї ініціативи.

Але найбільше насторожив українське суспільство недавній Указ Президента № 146/2017, яким П. Порошенко зобов’язав Уряд «Вжити ЗАХОДІВ відносно удосконалення законодавства України, яке регулює питання тимчасового ввезення транспортних ЗАСОБІВ на митну територію України, їх транзиту територією України, з урахуванням вимог законодавства Європейського союзу та міжнародних договорів України».

Що конкретно мав на увазі Президент, говорячи «вжити заходів» – невідомо, як і невідомо те, як це буде трактувати Уряд в процесі виконання Указу. Чого чекати: посилення законодавства або навпаки – його пом’якшення? Імовірність першого варіанту підвищує той факт, що Президент заявляв про намір ліквідувати схеми безмитного ввезення і пересування таких автомобілів по території України. Саме це лякає українців і мотивує їх брати активну участь в протестах.

https://economistua.com/


Не пропустіть