Яким буде медконтроль водіїв за європейськими стандартами

Європейські стандарти, нехай і з деяким запізненням, все ж готуються до приходу в Україну, пише auto.ria.com.

Процедура отримання медичного допуску для водіїв і кандидатів у водії буде змінена на підставі Директиви 2006/126/ЄС, плану її імплементації та «Стратегії підвищення дорожньої безпеки 2020», запропонованої Кабміном. Що ж чекає на українських водіїв найближчим часом?

Імпортні норми

Перелік діагнозів, що забороняють чи обмежують отримання водійського посвідчення або окремих категорій, досить об’ємний, і, в першу чергу, цікавий медикам. Водіям слід знати, що список хвороб за європейською версією набагато актуальніший у порівнянні із застарілим, чинним у нас переліком, за яким практично кожна друга людина може бути недопущеною до керування ТЗ. Європейські вимоги більш лояльні, але лише в певних моментах. Наприклад, в чинному указі МОЗ немає шансів отримати водійські права при гостроті зору нижче 0,1 на одному оці, в той час як Директива ЄС дозволяє водити навіть при відсутності одного ока, але, правда, після проходження спеціального навчально-реабілітаційного курсу.

Помітно більше уваги приділяється психофізичним якостям досліджуваних. Відкинувши всі легенди про європейський «Ідіот-тест», який, швидше, несе виховну функцію, слід зауважити: отримати довідку від психолога буде складніше. Доведеться пройти спеціальне тестування, у результаті якого можна буде зрозуміти: чи готова людина відповідально керувати транспортним засобом, чи ні. Головний акцент у таких тестах буде поставлений на можливість адекватного реагування у стресових ситуаціях. Говорячи по-простому, перевірка повинна визначити чи не кине майбутній водій кермо, чи не закриє від переляку очі в разі позаштатної дорожньої ситуації.

Ніякої лояльності європейські норми не передбачають для осіб, що зловживають алкоголем або наркотиками. Водієві, поміченому за кермом під дією заборонених речовин, доведеться пройти додаткову медкомісію. І, не виключено, що її вердиктом може стати направлення на лікування або позбавлення водійських прав аж до довічного.

«Права» з обмеженим терміном дії

Медична довідка, як окремий документ, стане непотрібною. Причина – обмежений термін дії водійського посвідчення, який якраз і буде прив’язаний до дати чергового медогляду. Регулярність відвідування медкомісії буде залежати від віку водія, наявності у нього певних хронічних захворювань і категорій ТЗ у посвідченні. Сьогодні медична довідка не передбачена ПДР, її немає в переліку документів, які слід надати поліцейському, але про неї сказано в одному з указів МОЗ. Тобто, з собою мати не обов’язково, але регулярно проходити медкомісію слід.

Все про всіх в одному комп’ютері

Для зберігання найважливішої інформації про кожного водія – про стан його здоров’я і психофізіологічні здібності, дату і результат чергового медогляду, виданому посвідченні водія, порушеннях і санкціях і другому «корисному», – буде створена єдина електронна база даних. В результаті буде досить складно обдурити систему, намагаючись купити фальшиву довідку про медогляд або отримати водійське посвідчення «по блату» в іншому місті, якщо «права» вилучили за порушення.

Коли слід очікувати введення описаних інновацій?

Проект постанови КМУ «Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року» вже протягом найближчих трьох років повинен дати суттєвий результат, під яким мається на увазі зниження рівня смертності та кількості постраждалих в ДТП до середньоєвропейського показника. Це означає, що початок реалізації заявлених в «Стратегії» планів слід очікувати в найближчі місяці.





Більше новин


Прокоментуй новину