В Україні змінять посвідчення водія та умови його видачі
В цьому році Україна повинна перейти на новий стандарт водійських посвідчень, який би відповідав європейським нормам, викладеним у Директиві 2006/126 / ЄС та Директиви 2003/59 / ЄС, пише intvua.com.
Зміни торкнутися не тільки формату «прав», а й умов їх видачі і перевідачі, терміну дії, кваліфікації водіїв та ін.
Один з основних моментів – це термін дії посвідчення. Вони будуть дійсні тільки 10 або 15 років, на вибір країни. А для водіїв другої групи термін дії посвідчення складе 5 років.
Для отримання нових прав для водіїв першої групи, а це категорії «А» і «B» і від них похідні, в країнах ЄС йде спрощена система медогляду.
Зазвичай, перевіряється тільки зір. В окремих випадках, якщо були виявлені значні порушення здоров’я, які можуть вплинути на дорожньо-транспортний рух, тоді людина вирушає до спеціалізованих лікарів. Після 50 років частота медоглядів збільшується.
Інші вимоги в ЄС до водіїв другої групи, а це категорії «C» і «D». Водії вантажівок і автобусів будуть зобов’язані підтверджувати свою кваліфікацію.
Зокрема, професійні водії маршруток, автобусів і великовантажних автомобілів повинні будуть пройти курс навчання, повний або прискорений, а після отримання початкового рівня кваліфікації, кожні 5 років проходити навчання для підвищення кваліфікації.
Для водіїв другої групи передбачено обов’язкове проходження медогляду фахівцями в повному обсязі, в тому числі психофізіологічний огляд. Термін проходження медогляду прив’язується, як правило, зі строками оновлення водійських посвідчень. Але, в залежності від віку, цей термін може бути скорочений.
Окреме питання – захищеність водійського посвідчення від підробок. У Директиві 2006/126 / ЄС зазначено, що країни, відповідно до свого національного законодавства, можуть вводити мікрочіп водійського посвідчення, як елемент додаткового захисту. Наскільки це потрібно Україні – ще необхідно досліджувати.