Проти авто на «бляхах» йде інформаційна війна, після чого почнеться пресинг

1

З кожним днем ​​на дорогах автомобілів з іноземною реєстрацією стає більше. LT і PL все частіше миготять на дорогах міста, вони вже використовуються в таксі, з’являються і не «бюджетні» машини на євро номерах. Це говорить про те, що автовласникам набридло платити ненормальне «розмитнення» та інші податки при покупці машини, що непомірно збільшує її вартість. Про це пише блогер Сергій Могила на site.ua.

Вперше за довгі роки українці вирішили самі ініціювати потік недорогих транспортних засобів, небувала, небачена раніше сміливість. Логіка водіїв пояснюється тим, що навіть якщо це буде і тимчасове авто, якщо почнуться проблеми з поліцією, виявиться несправність – таку машину можна пустити на запчастини і практично окупити інвестицію.

На сьогоднішній день є кілька відомих мені схем на ввезення авто:

1. Легальна, але з обов’язковою умовою, кожні 5-10 днів перетинати кордон. Вона використовується в основному жителями прикордонних територій, які паралельно мають і інші інтереси закордоном: покупка товарів / продаж товарів.

2. Купити авто, скажімо, в Литві, Польщі. За документами машина залишається у власності литовської / польської фірми і формально громадянину України не належить. При цьому українець, який насправді купив авто «оформляється співробітником» цієї фірми. Це дає йому право, згідно Стамбульської конвенції, управляти в Україні нерозмитненою машиною. У наших же реаліях, частіше зустрічається не стамбульська конвенція, а стамбульська «схема», співробітника нібито оформляють і він сміливо пересувається по території України, таке авто представляє найбільшу небезпеку як для самого водія, так і для інших жителів, тому що воно не проходить ТО, не страхується і числиться на балансі іноземної фірми. Бувають випадки, коли шахраї оформляючи десятки машин на одну фірму банкрутують її, після чого машину потрібно повернути, адже ніяких даних про передачу коштів за неї ніде немає. Судова перспектива тут буде на боці фірми.

3. Ввезення машини на іноземного громадянина, який в свою чергу повинен передати її в користування українцеві. При такій схемі перетинати кордон потрібно раз на рік для дотримання законних вимог. На ринку вже багато торговців, які поставили на потік цей спосіб і надають свої послуги на щорічний вивіз / ввіз авто.

Всі три способи не вигідні державі, не подобається це і дилерам, офіційним імпортерам, «власники» ринку явно не хочуть ділитися. Існуючі законопроекти у Верховній Раді, які створені для врегулювання цих моментів з метою і казну поповнити, і знизити вартість «розмитнення» для власника не підтримуються, немає необхідного лобі. Або громадський резонанс ще не досяг піку. У той же час особливо зараз помітно збільшений потік новин в ЗМІ про аварії, небезпеки і відсутності відповідальності водія на євро номерах при ДТП.

Це може говорити тільки про одне – авто з іноземними номерами довго не помічали, але готується чітка інформаційна хвиля, яка змусить подивитися на них з іншого ракурсу – негативного, вкрай негативного. Як мені здається, після закінчення інформаційної хвилі і формування «правильної» громадської думки з власниками авто на іноземних номерах почнуть боротися – штрафувати, забиратимуть машини та інше інше, що стане потужним сигналом для інших.

І тут залишиться два варіанти: ініціативу «придушать» і змусять жити по-старому або громадський резонанс все таки, змусить «власників» ринку знизити ціни і зробити легальне «розмитнення» доступною, хоча б для одного-двох типів автомобілів – бюджетного і сімейного, наприклад. І тут звичайно все залежить від громадянського суспільства, адже носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, згідно з конституцією.


Не пропустіть