Чи вигідно купувати в Україні електромобілі

У 2016 році в Україні було зареєстровано 2670 електрокарів і станом на кінець квітня поточного року їх кількість зросла ще на 790 шт. Таким чином, загальне число екологічно чистих автомобілів в Україні досягло 3460 од, пише u-news.com.ua.

Але що чекає щасливого власника після покупки? Наскільки комфортно їздити на таких авто, заправляти їх і обслуговувати. І головне, чи є в цьому вигода.

Ціна

Ціни на «електрички» в Україні найрізноманітніші. Від $ 9 тис. за старий Nissan Leaf, до $ 50 тис. за б/у Tesla.

Наймасовішим в Україні вважається Nissan, він займає близько 80% ринку. Вартість автомобіля «відбивається» за рік. Після цього водій починає економити $ 100-300 на місяць, в залежності від витрати і стилю їзди.

Якщо ж основні переїзди на електромобілі в межах 50 км в день, то машина повинна окупитися приблизно за два-три роки.

Нюанси і ціна обслуговування

Зарядка 24-кіловатної батареї електрокара обійдеться приблизно в 25-30 грн. У теплу пору року цього запасу вистачить на 100-150 км пробігу. Взимку, зрозуміло, цифри трохи інші. У такому режимі електромобіль вигідніше навіть машини на газу – при пробігу в 150 км на тиждень вам доведеться викласти близько 160-180 грн (якщо розглядати авто С-класу з бензиновим двигуном 1,4-1,6 л з ГБО). Якщо ж говорити про витрату бензину, то можна сміливо множити суму ще в 2-2,5 рази (тобто 360 грн і більше). З огляду на жахливий стан наших доріг, найбільшу увагу при обслуговуванні доведеться приділяти підвісці автомобіля. Ходова у Leaf ідентична одноплатформених моделям, тому для її ремонту можна брати деталі від них. Тобто в цьому випадку ціна на обслуговування електрокара і звичайного авто ніяк не відрізняється. Те ж саме стосується і планового обслуговування – гальмівна рідина, масло для редуктора і гідропідсилювача керма такі ж, як і для бензинових машин.

Як показує практика, електрокару потрібні лише рідкісні ТО, при яких необхідно перевіряти підвіску, робити діагностику електромотора і АКБ, міняти фільтр салону. В середньому загальні річні витрати на регулярне технічне обслуговування складуть до 1000 грн.

При цьому краще вибирати електрокар з модульною конструкцією батареї. Тоді для ремонту досить замінити елемент живлення що вийшли з ладу, а не всю батарею.

Наприклад, у того ж Leaf нова батарея в зборі може коштувати $ 5-6 тис., А один її модуль – близько $ 100.

Проблеми

Головна проблема, з якою стикаються власники електрокарів, – відсутність сервісу і запчастин. Наприклад, той же Nissan Leaf, незважаючи на свою популярність, офіційно в Україну не ввозиться і на дилерських СТО за його ремонт можуть просто не взятися. Таким чином, у власників електромобілів є два виходи: або замовляти деталі через посередників за кордоном, або купувати їх на розборках. При цьому компоненти підвіски, рульового управління і гальмівної системи можна брати від одноплатформених моделей з ДВЗ (наприклад, Nissan Micra або Juke). При невеликій підгонці ці деталі можна встановлювати і на Leaf.

Ще один мінус електромобілів в тому, що це суто міський транспорт. Наприклад, у того ж Leaf справна батарея може забезпечити пробіг максимум 170 км при повному заряді. З огляду на те, що середньодобовий автопробіг київського водія становить не більше 60-80 км – зарядка не повинна стати проблемою.

Але ось взимку, з працюючим обігрівом і вентиляторами, запас ходу падає майже вдвічі – до 80-90 км. В такому випадку можна додати в автомобіль автономний обігрівач Webasto або Eberspacher (ціна – від 10 до 21 тис. грн, витрати дизеля – 100 г/день). З іншого боку, температура повітря не має значення для запуску двигуна і ви завжди зможете завести ваше авто.

Так чи інакше, при всьому бажанні за місто на цій машині далеко не заїдеш – зарядні станції є тільки у великих населених пунктах, та й заповнення запасу ходу значно довше, ніж у машини з ДВЗ.

Наприклад, повний бак бензинового авто заправляється за 5-6 хвилин, а батарея у Leaf, навіть при підключенні до швидкої трифазної зарядки, буде заряджатися близько години.


Не пропустіть