Розчарований клієнт розповів, чому він передумав купувати Tesla Model 3

1

На що ти готовий заради новенького автомобіля Tesla Model 3? Як щодо заплатити тисячу доларів за можливість бути 200-тисячним в черзі, а потім чекати два з половиною роки, поки твій автомобіль зійде з конвеєра?

Батько трьох дітей Джонатан Рот так хотів економити на бензині, що ще в 2016 році оформив передзамовлення на сайті Tesla. Свій автомобіль він отримає в березні 2018 року, проте Рот більше не хоче його купувати. Свої сумніви, які зародилися майже відразу, а на сьогодні оформилися в остаточне рішення відмовитися від покупки Model 3, він виклав в колонці на Business Insider, пише maximum.fm.

Публікуємо переклад колонки Джоната Рота про його досвід з Tesla.

Напередодні запуску першого конвеєрного автомобіля Tesla Motors – Model 3, у Goldman Sachs заявили, що попит на Tesla різко виріс. Скажу чесно, мені було цікаво, скільки часу пройде перш ніж заяви стануть реальністю. І я дізнаюся про це відразу: я підписався на Tesla Model 3, але у мене більше немає бажання купувати її.

Мої стосунки з Tesla відразу якось не склалися. У 2013 році я мав зробити рекламу для красивого котеджного селища, який будувався в Пойнт Робертс, Вашингтон. Забудовник хотів, щоб в рекламі була Tesla, так що я сконтакутвав з другом по університету, чий брат якраз недавно купив Model S.

Так, зовні автомобіль виглядав чудово – я і члени моєї команди буквально заніміли від одного погляду на нього. Але нікого з нас не вразило те, що було всередині. Шкіряні сидіння виглядали як картон і, у цілому, оздоблення салону навіть приблизно не тягнуло на рівень, якого ти чекаєш від автомобіля за 90 000 доларів.

Але дещо по-справжньому турбувало – батарея. Ми каталися на ньому цілий день, так що півбаку бензину точно б витратили, якби це був бензиновий автомобіль приблизно такої ж потужності. До кінця зйомок ми буквально молилися, щоб машина дотягла до заправки і ми могли дістатися додому. Тому що в іншому випадку замість машини ми б отримали нерухомий шматок заліза.

На щастя, вона впоралася. На жаль, нам довелося чекати 45 хвилин, перш ніж вона зарядилася достатньо, щоб доїхати до свого власника, якому ми мали її повернути.

Первісне враження було приблизно таке: чудова зовні, непоказна всередині, серйозні проблеми з батареєю і нереалістична ціна. Tesla була експериментальною машиною для багатеньких гіків.

Перенесемося в березень 2016 року. СЕО Tesla Ілон Маск анонсував Model 3 як «”масовий доступний автомобіль”. Преса писала, що вона “сексуальна і швидка”. Тому я вирішив поглянути на неї ще раз.

З адекватною ціною в 35 000 доларів і гідним запасом ходу понад 200 миль цей автомобіль став більш прийнятним для моєї сім’ї з п’яти осіб. Мене завжди дратували високі ціни на бензин, і постійні перевезення дітей на різні спортивні заходи по всій земній кулі довели просту істину: мені була потрібна дешевша транспортна альтернатива.

Чим більше я дивився на Model 3 – тим більше вона мені подобалася. Особливо “підкуповувала” ціна. Так що через місяць після анонсу, 30 березня 2016 року, я зайшов на сайт Tesla, заплатив 1000 доларів депозиту і офіційно став у чергу на свій майбутній автомобіль. Розчарування прийшло практично відразу.

З’ясувалося, що моя машина в черзі під номером 410 862 і очікувана дата її поставки – червень 2020 року. Я почав шукати відповіді на запитання, про що я взагалі думав? Незабаром цифри змінилися: я став 203 535-им у черзі з поставкою на березень 2018-го, але завдана шкода була неминучою. Я ніколи б не став чекати чогось так довго, особливо після того, як уже заплатив 1000 доларів. Якби моя дружина запропонувала мені почекати 2,5 роки після того, як я зробив їй пропозицію, скоріше за все я б її кинув. Так чому машина заслуговує від мене стільки терпіння?

Питання загострилося, коли восени 2016 року Mercedes анонсував Mercedes EQ – концепт електричного паркетника від німецького автоконцерну з довгою історією. Компанія заявила, що у нього буде запас ходу до 310 миль, вартість – близько 40 000 доларів, а з конвеєра перші автомобілі зійдуть в 2019 році.

У молодості у мене був Mercedes 500SL AMG 1992 року. Це був найкращий автомобіль з усіх, якими я коли-небудь володів, так що я міг собі тільки уявити, наскільки крутим буде EQ.

Mercedes EQ в купе із захопленими відгуками і порівняно недорогими Nissan Leaf і Chevrolet Bolt змінили моя думка щодо очікування Model 3. А потім я подивився на ринкові дані по Tesla Motors і мої наміри змінилися остаточно.

Ще недавно Tesla була найдорожчим автовиробником в Америці з капіталізацією, яка перевищувала “Велику трійку”! Якось несподівано для компанії, яка реалізувала всього 47 000 досить проблемних автомобілів в першій половині 2017 року. Наприклад, Ford продав понад 234 000 машин тільки за березень 2017-го.

Грунтуючись на платних реєстраціях (400 000 за даними Forbes) Model 3 стала великим успіхом для Tesla. Але для людей на зразок мене – меркантильних клієнтів, які хочуть отримати за свої гроші максимум цінності – Model 3 точно не була найкращим варіантом. Чим більше автовиробників запускали електричні лінійки, тим частіше я запитував: як Tesla збирається конкурувати з ними?

Коли Model 3 тільки анонсували, Tesla була єдиним реальним виробником електротранспорту. А тепер вона одна проти всіх: Mercedes, Ford, GM, Honda, Nissan, Toyota і інших.

Мені нецікаво вкладати гроші в те, що може виявитися черговим DeLorean. Так, я підписаний на Model 3. Але коли прийде час її купувати, я заберу назад свої 1000 доларів депозиту і поїду в салон Mercedes чи т.п. І таких, як я, буде багато.


Не пропустіть