Зниження акцизів вб`є автомобільну галузь – Федерація автороботодавців

У Федерації роботодавців автомобільної галузі вважають, що прийняття закону про зниження акцизного податку може вбити національну автомобілебудівну галузь та створити умови для настання екологічної катастрофи в країні. autocentre.ua опублікував звернення ФРА до нардепів.

На початку жовтня в Верховній Раді України був зареєстрований законопроект «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №3251 від 07.10.2015 року, яким пропонується тимчасово, з 1 січня 2016 року до 31 грудня 2017 року, знизити ставки акцизного збору на легкові автомобілі, що були у використанні. Профільним комітетом, незважаючи на спротив та неузгодженість позицій, було з розривом в один голос рекомендовано проект закону до першого читання.

Федерація роботодавців автомобільної галузі, що представляє інтереси національного автомобілебудівного бізнесу, не підтримує вказаний проект закону.

1. Головним завданням проекту закону №3251 є стимулювання продажу вживаних авто. Але ринок б/к автомобілів стимулювання не потребує. Про це свідчать цифри і факти. За оцінками експертів, ринок імпортних вживаних автомобілів значною мірою є так званим «сірим ринком»

Статистика свідчить, що за підсумками 2014 року обсяги б/к автомобілів становлять 43,1 тис. од. та зросли майже 10 разів по відношенню до попереднього періоду. Більше того, 2014 рік був настільки вдалим для ринку бку автомобілів, що на кінець року перевищив обсяги ринку нових автомобілів, чим повністю нівелював передумови для розвитку ринку нових авто.

За останніми статичними даними, за 10 місяців 2015 року, в порівнянні до аналогічного періоду минулого року, ріст продажів на первинному ринку б/к автомобілів становить майже 67%, при цьому падіння на ринку нових автомобілів за той же період становить 55%, і це не говорячи про 77% падіння виробництва нових автомобілів.

В цих умовах, коли на первинному ринку б/к автомобілів відбувається бум продажів, додаткові стимули є економічно необґрунтованими і призведуть до зворотного результату – зниження рівня наповнюваності бюджетів всіх рівнів та новий виток росту рівня безробіття в регіонах.

2. Пряме порушення принципу стабільності податкового законодавства
Запровадження нових ставок акцизного податку на б/к автомобілі, передбачених законопроектом №3251, прямо протирічить нормам діючого Податкового кодексу України, який в пп.4.1.9 п. 4.1 ст. 4 передбачає, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року. Крім того, невизначена і загальна податкова база на наступний рік, яка наразі тільки формується шляхом внесення проекту закону про внесення змін до Податкового Кодексу України, відтак даний закон є передчасним.

3. Викривлення європейського досвіду є прямою дорогою до екологічної катастрофи в країні в цілому та екологічної безпеки її громадян

Світовий історичний досвід, зокрема досвід країн ЄС, показує, що стратегія податкової лібералізації ринку б/к автомобілів є помилковою. Цікавим є досвід сусідньої Польщі, яка при вступі до Європейського Союзу знизила ставки мита на б/у авто з 35% до 10%, а також скасувала ПДВ. В результаті прийнятого рішення про лібералізацію ринку б/у авто за 1,5 роки ринок нових автомобілів впав з 360 тис. од. до 230 тис. од. На фоні майже двократного падіння ринку нових автомобілів, ринок б/у склав більше 70% від реєстрацій.

Варто також додаткового врахувати, що на той час в Польщі не існувало інших, крім лібералізації, негативних макроекономічних факторів на ринку на відміну від України, авто ринок якої виживає в умовах нестабільності, девальвації та 58% падіння доходів населення. Тобто, внаслідок такого недалекоглядного рішення Польща замість прогнозованого росту ринку в 1,5 рази отримала майже двократне падіння ринку нових автомобілів. В нашому випадку, за умови проведення подібної лібералізації ринку б/к, ринок нових автомобілів, що за прогнозами має становити близько 50-55 тис. авто в 2016 році, просяде до 15-20 тис. од.

Враховуючи той факт, що поріг беззбитковості для автомобілебудівних заводів ставновить 25 тис. од., всі національні заводи-виробники автомобілів, а також виробники комплектуючих та суміжні до автомобільної галузі підприємства не матимуть шансу на виживання. Імпортерський бізнес стане нераціональною бізнес моделлю, відтак 30 українських офіційних імпортерів змушені будуть закритись.

4. Недотримання екологічних стандартів Євро 4 і Євро 5

Україна відповідно до взятих на себе міжнародних зобов’язань внесла зміни до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» №2739 від 07.06.2005 р., якими з 2016 року запровадила екостандарт Євро 5. Проте, за даними експертів ринку, протягом 2014-2015 років митними органами України було здійснено розмитнення досить великої кількості імпортованих транспортних засобів із зазначенням їх відповідності екологічному стандарту ЄВРО 4, в той час як насправді такі автомобілі в більшості випадків відповідали лише екологічному стандарту ЄВРО 3, а в деяких випадках – і ЄВРО 2.

Крім того, статистика свідчить про наявну в Україні проблему старіння автопарку, що досягла загрозливих масштабів. Так, станом на 2012 рік, понад 6 млн. транспортних засобів мають вік понад 10 років, що становить близько 70% автопарку країни, при цьому середній вік автомобіля становить близько 18,7 років. Для порівняння, в країнах ЄС вік автопарку коливається від 7,3 роки до 8,3 роки. У Російській Федерації середній вік автопарку вже наближається до європейського і становить 9 років. Саме тому через прийняття невиваженого законопроекту Україна добровільно перетвориться на авто сміттєзвалище, а загроза техногенної катастрофи в Україні стане нашою реальністю.

Таким чином, враховуючи всі наведені вище факти, усвідомлюючи значну економічну та екологічну загрози для країни, Федерації роботодавців автомобільної галузі ще раз висловлюється проти прийняття проекту закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №3251 від 07.10.2015 року та закликає врахувати позицію національних автовиробників, дилерів, офіційних імпортерів, а також виробників комплектуючих та суміжних до автомобільної галузі підприємств, а також інтереси країни в цілому. Федерація наголошує на необхідності керування виключно державницькими інтересами, а не популістськими заявами та бажанням загравати з електоратом, що є єдиними лейтмотивом лобіювання подібних законопроектів депутатами ВРУ.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Драйвер

    Роботодатели вы хреновы!!!! Надеюсь, вас убьет ваша говняная продукция, а не импорт.
    Я не хочу покупать говноланос по цене ауди А6/БМВ5 в Германии.

  • чайнаен

    какая нафиг галузь? последним украинким автомобилем была славута. китайское барахло или древний ланос – вот и весь автопром. украинцы как самык бедные жители европы (зарплата 200 баксов в месяц) а б/у автомобили самые дорогие! в два раза дороже чем в европе.
    где тут логика? не могут нищие украинцы покупать новые автомобили! вы посомотрите на каких авто депутаты ездят, минимум шкода катвия, атак все лексусы, лендкрузеры, ауди.

  • Гонщик

    шо за дебіл писав і рахував ці данні? авторинок не те, що на дні, він в жопі глибокій. І якщо не приймуть хай готуються до гіршого. Їх за язик ніхто не тягнув, бо це все розцінюється як побрити касу з ВААИДу і дати останню надію народу… Всі статті такого плану – це паніка керівників гроболаносовозів… Якщо вирішать питання в свою сторону – то нехай біжать швидко і не оглядуючись…

  • Олег

    Про яку “автомобілебудівну галузь” йде мова? Про Ланоси та кітайські Форзи мабуть? Немає жодного автомобіля власної розробки і не передбачається. Ліцемірство і не більше. Цікаво, голова федерації роботодавців автомобільної галузі теж їздить на Ланосі?

  • Іван

    За таку заяву цю федерацію необхідно розпустити. 4000 недоавтомобілів в рік – це недостойний показник для подальшого існування нацвиробника.

  • Андрей

    Лицемеры хреновы!!! Пусть вы, ваши дети и родственники ездят на том, что вы клепаете!!!

  • апорт

    интересно какой долбо*б высрал эту статейку.
    какой автопром в Украине? какое евро5? бензин и дизтопливо надо сначала под евро 5. средняя зарплата 3- 5 тыс. сраный ланос 250 тыс. о чем мычим писюки?