Україна вироблятиме власні електромобілі: за і проти

Глава Міністерства інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Україні доцільно розвивати автомобільну промисловість по китайській моделі: там відмовилися від конкуренції на ринку традиційних авто, зате досягли успіху, розвиваючи виробництво електромобілів. «І Україна може вийти на ринок електрокарів», – сказав Омелян.

Ідея Міністерства інфраструктури створити в Україні один зі світових центрів по виробництву електромобілів далеко не так здійсненна, як здається. Навіть в 15-річній перспективі. Крім створення необхідних виробничих потужностей і одержання домовленостей з власниками патентів, головний виклик – здатність самих українців потім ці машини купити. З цього, економіст Олександр Охріменко майбутнє України бачить тільки як виробника устаткування до електромобілів.

«Вийти на світовий ринок з новою моделлю електромобіля шансів у нас однозначно немає. Справа в тому, що електромобілі сильно захищені патентним правом. Більшість патентів зосереджено в США, і європейські компанії не можуть здолати американців. Світових лідерів в цій сфері посунути нереально. Ми з ними можемо тільки співпрацювати. Ми реально можемо провести переговори з американськими або китайськими партнерами, і виробляти для електромобілів якісь комплектуючі, дроти, перемикачі», – говорить Олександр Охрименко.

Якщо Україна піде шляхом покупки патентів, продовжує він, то ціна авто в результаті буде кілька разів перевищувати існуючі на ринку аналоги. «Приклад Китаю в нашому випадку не зовсім показовий. Так як там величезний ринок, він провів переговори і на своїй території збирає китайські версії електромобілів, але за американськими патентами. Але є нюанс – за рахунок величезного ринку вже не власники патенту диктували умови Китаю, а навпаки. А в Україні ринок дуже маленький. Цікавий варіант буде, якщо ми виробляємо машини в Україні, а продаємо в країни СНД. Але хто ж нам це дасть? Єдиний патент, який отримала Україна – коли Daewoo розвалювався, нам вдалося купити у них патент на Lanos. З тих пір, з ким би ми не вели переговори – з Mersedes, з Ford, з Citroën – ніхто не пішов навіть на полуступки», – припускає Олександр Охрименко.

У Мінінфраструктури, проте, вихід на світовий ринок вважають реальним, хоча, при виконанні ряду умов.

«Теоретично це реально. Але в свою чергу це повинно бути пов’язано з ростом добробуту наших співвітчизників. Оскільки Україна приваблива для виробників, в першу чергу, як «виробництво + ринок збуту», а не просто як виробництво, яке потім буде експортувати продукцію в треті країни, – коментує радник міністра інфраструктури Олександр Кава. – Що стосується законодавства, спрямованого на підтримку виробництва електромобілів, то тут йде дискусія. Оскільки надання будь-яких пільг одним завжди несправедливо по відношенню до інших учасників ринку. Тому дискусія триває. З одного боку, ми створюємо преференції для одного ринку, відповідно, вони зменшують податкові платежі, а більше податкове навантаження лягає на інших. Тому тут потрібно вести публічну дискусію. Але то що за електромобілями майбутнє, то, що Україна повинна не втрачати час в цьому питанні, я думаю, це однозначно».

За його словами, Україні ще не пізно включатися в гонку на ринку електромобілів.

«Це не потяг, це тільки чіпати. Ми не говоримо, що це буде українська компанія, 100% -ний інвестор. Україна цікава тут як виробничий майданчик для збірки. Ніхто не говорить, що це буде український електромобіль, розроблений в Україні, якій належать всі інтелектуальні права. Про імена потенційних компаній-інвесторів говорити рано, але зустрічі проходять, переговори ведуться, і Володимир Омелян докладає дуже багато зусиль, щоб це стало реальністю. Терміни реалізації планів, відповідно, теж будуть залежати від конкретного інвестора», – говорить Олександр Кава.

Він додає, що існуючі українські автозаводи теж можуть налагоджувати у себе виробництво електромобілів в різних сегментах, оскільки, кузовна частина, ходова частина залишається незмінною. «Так що ті компанії, які у нас займаються автоскладання, можуть займатися і виробництвом електромобілів. Конфлікту в цьому я не бачу», – уклав Олександр Кава.

http://autonews.ua





Більше новин


Прокоментуй новину

COMMENTS

  • Konstan

    Великой аграрной державе пора перестать надувать щеки.

  • Alex Artem

    Феодально-олигархический режим не позволит жить чужому бизнесу. Ему нужна больная и бедная биомасса , что-бы не сопротивлялась………..

  • василь

    Чому б ЗАЗ, який здох не перепрофілювати під виробництво вітчизняних електрокарів?Бажання олігархів допомога держави і виробництво вітчизняного електрокара може стати реальністю раніше ніж думають мудрагелі-скептики.Розробки в Україні є.Належне кредитування виробників і покупців і справа піде швидше ніж дехто собі думає. Ну і розуміється повинна бути віповідна державна прогама.

Коментувати