В Європі розгорівся новий дизельний скандал

Німеччина може втратити автомобільне лідерство через змову виробників машин

Над автовиробниками Німеччини згущуються хмари, пов’язані з новим дизельним скандалом. Майбутні втрати автокорпорацій складно оцінити, як і наслідки цієї ситуації, але, цілком можливо, автомобільна промисловість назавжди зміниться, пишуть “Вісті.Економіка”.

Так, акції трьох найбільших німецьких автовиробників впали, після того як німецьке видання Der Spiegel опублікувало розслідування про махінації найбільших автовиробників країни з шкідливими викидами своїх дизельних двигунів. Акції BMW в понеділок впали на 2,8%, Daimler – на 2,6%, Volkswagen – на 2,5%. Раніше котирування знижувалися і в п’ятницю.

В кінці минулого тижня Der Spiegel повідомив, що німецькі автовиробники VW, BMW, Audi і Porsche, можливо, вступили в змову з метою встановлення цін на системи очищення дизельних викидів з використанням галузевих комітетів. Близько 200 співробітників, що працюють в 60 галузевих комітетах, обговорили розробку транспортних засобів, гальм, бензинових і дизельних двигунів, муфт і трансмісій, а також систем очищення вихлопних газів. В Der Spiegel послалися на лист, відправлений до органів управління картелями.

Компанія Volkswagen визнала можливу антиконкурентну поведінку в листі, який вона відправила антимонопольній владі 4 липня. Daimler теж не заперечує своєї провини. За рахунок явки з повинною ці компанії сподіваються скоротити суму штрафів, які їм, можливо, доведеться виплатити в зв’язку зі звинуваченнями в картельній змові.

Мюнхен, де знаходиться штаб-квартира BMW, розглядає можливість заборони використання дизельного палива
BMW оперативно випустила спростування, в якому зазначається, що всі системи відповідають вимогам законодавства, а обговорення з іншими виробниками були зосереджені на створенні інфраструктури для поповнення цих резервуарів з сечовиною.

Але скандал тільки почав набирати обертів. 14 червня Reuters повідомив, що Мюнхен, де знаходиться штаб-квартира BMW, розглядає можливість заборони використання дизельного палива для боротьби з забрудненням повітря.
Тепер регулятори ЄС попереджають, що просто так заборонити дизельне паливо містам ніхто не дасть. Заборона на дизельні автомобілі в європейських містах може перешкодити здатності автовиробників інвестувати кошти в автомобілі з нульовим рівнем викидів, заявив єврокомісар з питань промисловості.

Читайте також: Українці пересідають з бензинових авто на дизель

Комісар Ельжбета Беньковська заявила, що від краху ринку дизельних автомобілів не буде ніякої вигоди і що в короткостроковій перспективі потрібно зосередитися на тому, щоб змусити автовиробників привести небезпечний рівень викидів оксидів азоту у відповідність з нормами ЄС.

У листі Беньковська заявила міністрам, що стурбована тим, що останні порушення викидів на Audi і Porsche були виявлені прокурорами, а не транспортною владою Німеччини. Також в листі говорилося про те, що всі автомобілі з надмірно високим рівнем викидів оксидів азоту повинні бути допущені на європейські дороги, однак автовиробники повинні діяти на добровільній основі.

“В її листі містилися деякі важливі заяви які, на нашу думку, показують, що лобісти галузі здобули велику перемогу”, – заявив аналітик Bernstein Макс Уорбертон в своєму звіті.


Не пропустіть