Водії масово почали відмовлятися від газу

ГБО-центри сподіваються, що зріджений газ скоро подешевшає.

Менше ніж за місяць середня ціна на автогаз по країні виросла з 10,85 грн/л до 14,55 грн/л.,що підштовхнуло українських водіїв задуматися, чи так вигідний LPG, як про це говорять, інформує еizvestia.com.

А враховуючи, що оптові ціни мало не кожен день встановлюють нові рекорди і вже доходять майже до 30 000 грн/тонну (в роздробі це більше 17 грн/л), то подумати є над чим.

До радикальних заходів, на кшталт демонтажу газових установок, поки не доходить. Але клієнтів у компаній, які займаються установкою ГБО, істотно поменшало. Навіть ті, хто раніше їздив на газі, вирішили перечекати і поїздити поки на бензині.

«Попит упав в 1,5 рази, але встановлювати продовжують. Їдуть багато на настройку, витрати зменшити хочуть. Наводимо в справність системи запалювання, продаємо хороші свічки, до мотористам відправляємо на регулювання клапанів. Як правило, витрата падає», – розповів замдиректор сертифікованого центру «ГБО-СТО» Олексій Козин.

Наприклад, кажуть фахівці, Hyundai Tucson 2.0 на робочих свічках економить приблизно 1,5-2 літри. Хороші стандартні свічки обійдуться в 350 грн за комплект. Сама діагностика не дуже дорога – всього 200-250 грн. Але якщо на СТО знайдуть більш серйозну несправність можна розщедриться і на 1 000 грн.

Як розповів керівник відділу по роботі з клієнтами мережі автогазових СТО PROFIGAS Євген Устименко, на витрату зазвичай впливають проблеми з системою запалювання або некоректна настройка ГБО.

Також іноді виходять з ладу або починають барахлити компоненти ГБО, такі як редуктори і форсунки, але в сучасних системах ГБО 4 покоління дуже просунуті протоколи самодіагностики і, як правило, якщо в системі щось не функціонує належним чином, вона сама переходить в аварійний режим на харчування бензином.

Але з настройками ГБО потрібно бути обережними, щоб не перемудрувати. Інакше вся система може вийти з ладу.

«Витрату завжди просять зменшити тільки одна каста – таксисти. Але примусове зменшення витрат призводить до некоректної роботи автомобіля і серйозних наслідків. Газовий електронний блок управління не обдуриш», – зауважив нам директор мережі автогазових СТО PROFIGAS Юрій Волохоненко.

Повністю демонтувати газову установку – також не найкраща ідея, кажуть експерти. Оскільки у вхідну систему здійснюється врізка, то необхідно робити заглушки на ці місця.

А демонтаж, зняття магістралей і електронного блоку управління тягне за собою додаткові витрати. Іншими словами, водії не поспішають розлучатися з ГБО, тим більше попереду зимовий сезон, а це підвищена витрата палива.

«Винятком можуть бути ГБО ранніх поколінь – їх легше зняти. Але II покоління ГБО ставилося, в основному, на карбюраторні двигуни (газель, жигулі і т.д.), в таких авто дане обладнання буде завжди актуально, демонтувати його немає сенсу. Витрата газу більше, але все одно набагато вигідніше ніж бензин, особливо на вантажному транспорті», – кажуть експерти компанії «АвтоГаз Центр».

Хоча, кажуть фахівці, в разі, якщо вартість газу дійде до позначки 17-18 грн (ціну вище 15 грн/л експерти вже називають критичною для бізнесу), то встановлювати ГБО, наприклад, на «малолітражки» вже просто не буде сенсу із -за занадто довгої окупності.

Що стосується двигунів з великим об’ємом або комерційних авто на бензині, то ГБО буде актуально, вважають експерти.

«Такі ситуації тимчасові і через дві-три тижні ціни на газ підуть вниз, так буває щороку», – каже Юрій Волохоненко.


Не пропустіть