Гряде заміна автомобілям?

1

Уявіть собі аналог метро, ​​який проїжджає відстань від однієї станції до іншої за кілька секунд. Такий громадський транспорт сильно змінить світ, проте пасажирську версію доведеться почекати – почнеться все з вантажоперевезень. Коли шеф Тесли Ілон Маск в 2013 році запропонував перевозити людей і вантажі по вакуумному трубопроводу зі швидкістю понад 1000 км/год, багато хто подумав, що бізнесмен збожеволів. Маск тоді сказав, що сам не може реалізувати проект – дуже зайнятий електромобілями та аерокосмічної компанією SpaceX. Так ідея, що отримала назву Hyperloop, «пішла в народ». Незабаром про бажання зайнятися створенням «гіперпетлі» заявили декілька не пов’язаних з Теслою фірм. Кремнієва долина завирувало, процес пішов, і тепер новий вид транспорту стає реальнішим з кожним днем, пише carreviewauto.com.

Найбільш захопленими в даний час є дві компанії з Каліфорнії – Hyperloop Transportation Technologies (HTT) і Hyperloop Technologies. Обидві оголосили, що в 2016 році побудують полігони і почнуть випробування революційної транспортної системи, яка не стільки доповнить, скільки замінить чотири типи існуючих перевізників: автомобіль, поїзд, корабель і літак. Чому? «Гіперпетля» буде набагато швидша і дешевша. Подорожі, що наразі потребують часу, відбуватимуться за хвилини. За первісною ідеєю Маска, Hyperloop був сферичним конем у вакуумі. Але незабаром Ілон зрозумів, що досить форвакуума, тобто зниження насосами тиску в трубопроводі до однієї тисячної від атмосферного.

Магнітна левітація і принципи рельсотрона були відметені – замість цього автори нинішніх проектів покладаються на повітряну подушку, яка створюється під капсулою аеродинамічними елементами і вентиляторами. Комп’ютерне моделювання «гіперпетлі», проведене в ряді університетів США та фахівцями NASA, показало, що ніякої фантастики в проекті немає. Для створення безпечної повнофункціональної системи потрібно розібратися в нюансах і перевірити все на випробуваннях, починаючи з малого. Hyperloop Technologies, у якої в штаті більше 70 співробітників (багато з них – справжні зірки Кремнієвої долини), почне тести в першому кварталі 2016-го. Полігон вже будується неподалік від Лас-Вегаса. З фінансуванням порядок: $ 37 млн ​​вже залучені, на підході ще $ 80 млн.

До 2017 року у Hyperloop Technologies буде вже трикілометрова траса, в 2020-му фірма обіцяє показати комерційно життєздатну систему. Тим часом не варто списувати з рахунків самого Ілона Маска. Він теж збирається звести полігон з випробувальним ділянкою довжиною 8 км (десь в Техасі), а компанія SpaceX майбутнім літом планує масштабний конкурс для студентів і незалежних інженерів, яким запропонують поділитися своїм баченням «гіперпетлі». Загалом, на Hyperloop в даний момент працюють кращі голови Америки. У них обов’язково що-небудь вийде.


Не пропустіть