За водіями встановлять тотальне стеження

Створювати на кожного водія досьє, знати його звички, маршрути і навіть список контактів. Це вже в недалекому майбутньому чекає кожного, хто сяде за кермо машини-безпілотника.

Зібрані дані дозволять стороннім компаніям більш таргетовано рекламувати свої послуги і заробляти на власниках і пасажирах безпілотників.

Таким прогнозом з Guardian поділився професор права Квінслендського технологічного університету Де Батлер.

Компанія GM вже готова випускати сотні тисяч робомобілів щорічно, BMW і Ford планують зібрати свої перші робомобілі в 2021 році, а Tesla обіцяє зробити систему автопілотування максимально незалежною в 2018 році. Одна з головних проблем, яка турбує експертів, – це безпека безпілотного транспорту. Однак професор права Квінслендського технологічного університету Де Батлер звертає увагу на іншу проблему. На його думку, приватність користувачів робомобілів може опинитися під загрозою.

«Безпілотники будуть знати, де ви часто буваєте, послугами яких компаній користуєтеся. При цьому люди не будуть мати жодного уявлення про те, скільки даних збирає автомобіль і як ці дані використовуються в подальшому», – пояснив Батлер.

Австралійський вчений допускає, що робомобілі стануть золотою жилою для компаній, які торгують персональними даними. Саме тому регулятори повинні чітко визначити, кому належать дані, і як вони зберігаються ще до того, як безпілотники вийдуть на ринок.

Побоювання Батлера підтверджують і експерти з ІТ-індустрії. Виконавчий директор Intel Брайан Крзаніч прогнозує, що до 2020 року безпілотний транспорт буде щодня отримувати і відправляти 4000 Гб. Для порівняння – середній користувач інтернету отримує і відправляє близько 1,5 Гб. Таким чином, один безпілотник буде дорівнює 2666 користувачам.

Дослідницька компанія Accenture підрахувала, що підключені автомобілі, що збирають дані про своє використання, принесуть автоконцернам додаткові £ 4 тис. Прибутку з кожного автомобіля. За деякими прогнозами, до 2020 року автовиробники зможуть заробити більше грошей на продажу даних, ніж на самих транспортних засобах.

Джерело autonews.ua

Не пропустіть