Техогляд знову намагається повернутися в Україну

0

Мінінфраструктури підготувало черговий законопроект.

Питання відновлення обов’язкового техогляду українського автотранспорту піднімається далеко не вперше. Ми уважно відстежуємо всі ініціативи, що пов’язані з темою «повернення ТО». У нас навіть є ціла підбірка з описом тематичних законопроектів, і причин, з яких вони не змогли дійти до сесійної зали Верховної Ради. Також ми детально розібралися з усіма директивами ЄС, що стосуються теми контролю технічного стану транспортних засобів, і, власне, значенням туманного формулювання «Техогляд за правилами ЄС».

Тим часом, обов’язковий ТО в Україні проходять лише комерційні ТЗ. Приватний особистий транспорт експлуатується без регулярних «заїздів на яму», а стан автопарку контролюється лише совістю власників і їх фінансовими можливостями.

Тим не менше, затверджений План імплементації Директив ЄС існує і підписаний всіма сторонами: техогляд однозначно буде. У Мінінфраструктури, на засіданні, проведеному 29 вересня, нагадали, що зволікати з введенням ОТК (обов’язкового контролю техстану транспортних засобів) не налаштовані. Заступник міністра МІУ, Юрій Лавренюк, на тій же нараді повідомив наступне: «Мінінфраструктури поставило собі за мету якомога швидше зареєструвати цей законопроект у ВР і винести його на обговорення в транспортний Комітет. Впевнений, що наступним кроком буде перше читання у ВР. (…) Техогляд ТЗ – це в першу чергу безпека учасників дорожнього руху. Терміни введення техогляду ще будуть обговорюватися і вводитися поетапно».

Законопроект, про який мова – новий документ, підготовлений МІУ, з довгою назвою «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері убезпечення експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони». У ньому описуються питання проведення ОТК, придорожнього техогляду ТЗ, сезонності використання шин.

Також у документі описані нові вимоги до водіїв та, відповідно, визначені деякі нові штрафи за ряд порушень. Заодно переглянуті вимоги до норм «Євро» для імпортних і вироблених в Україні автомобілів. Окрім цього порушені питання сертифікації, використання тахографів, реєстрації ТЗ, переобладнання автотранспорту та багато інших.

Можливо, чергова ініціатива від Мінінфраструктури після реєстрації у ВР пройде всі необхідні етапи і буде винесена на голосування, після чого стане законом. Але зараз вона існує поки що лише у вигляді ескізного проекту документа.

Ми вже почали вивчати «альфа»-версію нового законопроекту від МІУ, щоб уважно розібратися з кожним розділом документа і дати вичерпні відповіді на запитання, які можуть виникнути у автомобілістів.

Сила у вірі

А поки готуються детальні огляди кожного запропонованого нововведення, повернемося до одного з наших матеріалів, опублікованих ще на початку цього року. Стаття називалася «Для кого введуть техогляд в 2017 році», а її підсумком стало опитування «Чи потрібен техогляд в Україні?».

Результат опитування несе важливий інформаційний посил тим, хто буде техогляд «відроджувати». Цим людям, в першу чергу, доведеться докласти максимум зусиль для того, щоб автомобілісти побачили в новій ініціативі справді корисний механізм, а не повернення старих корупційних схем. Із біля 5000 респондентів переважна частина (70%!) наших читачів віддала свій голос за пункт «Ні, це в будь-якому випадку поверне корупцію».

Хабар завжди є там, де є «повний неспротив сторін». Автомобілісти в поверненні ТО бачать лише стару «торгівлю талончиками». Сподіваємося, це лише тому, що нам просто не показали як все повинно відбуватися по-новому, чесно і без вимагань, які змушують автовласників тягнутися у кишеню за купюрою «щоб прискорити вирішення питання». Якщо все побудувати правильно, то й у автовласників з’явиться віра в чесний техогляд за європейськими стандартами.

Нагадаємо, що крім техогляду у Мінінфраструктури підготували багато інших змін для автомобілістів і підприємців, які займаються перевезеннями. У наступних матеріалах ми будемо знайомити наших читачів із запропонованими новаціями, які, цілком імовірно, в майбутньому можуть отримати законну силу – Директиви-то зобов’язують.

Джерело auto.ria.com

Не пропустіть