Стало відомо, як знизять акцизи і чи буде амністія «литовцям»

1

Новий законопроект про розмитнення авто на іноземній реєстрації вже міг би бути внесений в Раду, але на початку тижня його піддали критиці ряд депутатів. Глава Комітету ВР з питань податкової і митної політики Ніна Южаніна розповіла autonеws.ua, які концепції закладені ньому, що може змінитися, і на яких умовах можлива амністія для «Єврономерів», пише Твоя МАШИНА.

Амністія «литовців» і нова шкала при розмитненні

За словами Ніни Южаніної, законопроект складається з двох частин. Першою збираються закрити діри в правилах транзиту і тимчасового ввезення, а в другому мова йде про амністію для «Єврономерів» і створенні більш м’яких правил ввезення б/у авто взагалі для всіх.

«Законопроект можна розділити дві частини. Перша – внесення змін до Митного кодексу та в ряд інших законодавств щодо контролю за в’їздом автомобілів в режимі тимчасового ввезення та транзиту. Друга – надання можливостей розмитнити автомобілі тим, хто в’їхав на автомобілі на іноземній реєстрації з порушенням правил митного оформлення.

Але в другій частині пропонувалося зробити не тільки таку акцію щодо автомобілів, які вже в’їхали, а взагалі змінити підхід до акцизної політики. Суть: встановити митні ставки для всіх автомобілів (в тому числі нових), і в залежності від екостандарту поступово зробити нову шкалу без різкого стрибка між ставками податків для автомобілів до 5 років і старше 5 років. Щоб, наприклад, розмитнення для автомобіля 1999 року обходилося не в 14 тис євро, а в 4-5 тис євро. Нова шкала повинна бути побудована на основі потужності двигуна (в кубічних сантиметрах) і з застосуванням коефіцієнта віку автомобіля», – повідомила Ніна Южаніна.

Можуть перевірити податкову «історію»

Однак, в Комітеті поки не готові сказати, чи піде законопроект в Раду в такому вигляді. Справа в тому, що деякі нардепи висловилися проти того, що держава повинна йти на поступки тим, хто купив автомобілі з порушенням митних правил. Інші вимагають спочатку довести, що власник «литовця» чистий перед податковою.

«Буквально в понеділок, коли депутати приїхали зі своїх округів, вони надали свої розрахунки щодо того, що пільгове навантаження при ввезенні нових автомобілів і при виробництві автомобілів в рази більше, ніж та пільгове навантаження, яке ми можемо запропонувати для власників автомобілів на Єврономерах. І вони не погоджуються з концепцією, що ми повинні робити значні поступки власникам таких авто, а вважають, що, якщо людина дозволила собі купити автомобіль, то вона має можливість сплатити податки.

Також є пропозиції дозволити пільговий режим тільки тим, хто може підтвердити офіційні джерела грошей на покупку цих автомобілів і заплатили з них податки. Тобто, логіка в тому, що ми не можемо надати можливість скористатися пільгою, бо це було б несправедливо по відношенню до тих, хто заплатив податки. Така думка пролунала буквально в понеділок. Тому сказати, що ми вже готові, я не можу. Я напередодні вважала, що законопроект можна реєструвати, але, знову-таки, в понеділок прозвучали пропозиції про те, що необхідно додатково провести зустрічі і з активістами від цих автомобілістів. Тому що якщо пільговий режим, про який йде мова, їх не задовольнить, то навіщо вносити такий законопроект, який стане 21-м поряд з тими, які теж не вирішують проблему повністю.

Вважаю, що проблема вже перезріла і одне з трьох рішень потрібно обов’язково приймати. Тому що дуже важлива і перша частина цього законопроекту, яка дозволяє державі надалі дотримуватися тієї податкової політики щодо автомобілів, яку воно приймає зараз», – каже Ніна Южаніна.

Досвід Молдови: Власники «блях» не збиралися ставити їх на облік

У Комітеті ВР з питань податкової і митної політики говорять, що при підготовці цього законопроекту вивчали досвід країн, які змінили своє ставлення до ринку автомобілів.

«Яскравий приклад – республіка Молдова, де зараз проводять акцію по розмитненню автомобілів і звідки можуть нам надати статистику, хто скористався нормою, а хто ні. Якщо коротко, то після того, як в Молдові їм дали можливість пільгово розмитнити і поставити на облік авто на іноземній реєстрації, цією нормою поки скористалися до 30% з великої кількості власників таких авто. Акція в Молдові закінчується вже в листопаді, хоча тривала з січня. Виходить, що в основному автомобілісти, які купили такі автомобілі, і не збиралися ставити їх на облік. Швидше за все, їх або продали, або розібрали на запчастини. Незважаючи на низькі ставки податків, норма не виконала своє завдання.

Тому, може, і правильно кажуть депутати, що потрібно ще раз зустрітися з активістами. Тут головне – не прийняти закон, яким ми не вирішимо проблему. Всі три варіанти у нас готові. Як тільки буде розуміння, що, хоча б один з них або їх комбінація вирішує проблему, потрібно буде приймати», – підсумувала Ніна Южаніна.

«Ми не можемо не стимулювати ввезення нових авто»

До слова, в Комітеті назвали маніпулятивними висловлювання власників «блях» про м’якість митних норм у країнах ЄС.

«Ми не можемо не стимулювати ввезення новіших автомобілів, тим самим захищаючи нашу екологію. Просто у нас, коли говорять, що, мовляв, в інших країнах б/в автомобілі доступніші в покупці і розмитненні, кажуть тільки про те, що вигідно говорити. Наприклад, там де встановлена ​​нульова ставка по акцизному податку – Естонія, Литва, – активісти замовчують про інші платежі, встановлені в цих країнах за використання старих автомобілів», – сказала Ніна Южаніна.


Не пропустіть