Чи подешевшають автомобілі в Україні?

Водії та автовласники знову в розгубленості. Продавати авто зараз або ще почекати? Купити залізного коня вже чи після свят? Усіх цікавить, що ж буде з цінами на авто, яких сюрпризів чекати і на що сподіватися, пише u-news.com.ua.

З нового року набувають чинності зміни до законодавства, а тому думки з приводу цін на автомобілі розділилися: одні вважають, що машини подешевшають, інші ж, навпаки, передбачають ще більше подорожчання транспортних засобів в Україні. Чого ж насправді очікувати на ринку автопродажів з 2016 року, спробував розібратися «Карпатський об’єктив».

Спецмито в минулому

З 30 листопада скасовано спеціальне мито. Його ввели терміном на три роки ще у квітні 2013-го. Тоді урядовці обґрунтовували необхідність введення спецмита підтримкою національного виробника. Зокрема у 2013 році Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ввела спеціальні мита на імпорт легкових автомобілів з робочим об’ємом двигуна понад 1 тис. куб. см у розмірі 6,46% їхньої вартості, від 1,5 до 2,2 тис. куб. см – 12,95%.

У 2014 та 2015 роках ставки мита дещо зменшилися – до 2,15% і 4,32% відповідно, але на тлі економічної кризи та падіння доходів українців імпорт авто й надалі продовжував скорочуватися, так само, як і внутрішнє виробництво.

У 2014-му імпорт автомобілів скоротився на 64% порівняно із 2013 роком. Водночас внутрішнє виробництво легкових машин в Україні 2013-го впало на 34%, а 2014-го – на 43% порівняно із попереднім роком, повідомляє BBC Україна.

Аналітики запевняють, що ринок автопродажів уже пережив своє «дно» минулого року, і прогнозують збільшення продажів у 2016-му за умови стабільного валютного курсу.

Імпортні товари подешевшають

Ще одна позитивна законодавча зміна – скасування додаткового імпортного збору в розмірі 5% з нового року. Останній Україна ввела наприкінці лютого задля стабілізації платіжного балансу. Додатковий імпортний збір вводився не тільки на автомобілі, а й на інші категорії товарів, що ввозяться в нашу країну.

Отож скасування спецмита та додаткового імпортного збору в рамках Угоди про асоціацію з ЄС мало би свідчити про здешевлення авто. Саме про це й говорить глава уряду з екранів телевізорів. Однак це ще не всі новації, бо з нового року Україна переходить на нові екостандарти.

Перехід на Євро-5

Уже з 1 січня буде заборонене ввезення автомобілів, що не відповідають стандарту Євро-5. Європа перейшла на цей екостандарт ще 2009 року задля зменшення шкідливих викидів в атмосферу. Отож іномарки, старіші п’яти років, більше не потраплятимуть на український авторинок. В Україні ж в автомобілях, котрі не відповідають Євро-5, необхідно буде обов’язково переобладнати двигун.

Не секрет, що автопарк українців досить застарів. За підрахунками деяких експертів, понад 75% машин в Україні старші п’яти років. Отож перехід на Євро-5 торкнеться левової частки автовласників. А нові правила ввезення машин не старших п’яти років позначаться на ринку автопродажів, унаслідок чого можна очікувати подорожчання найдешевших іномарок, оскільки їх пропозиція на ринку не збільшуватиметься за рахунок ввезених з-за кордону автомобілів. Схоже, зниження ціни торкнеться тільки нових автомобілів або не старших п’яти років.

Отож, як бачимо, скасування спецмита та імпортного збору мало б здешевити автомобілі в Україні, однак, швидше за все, це торкнеться тільки авто молодших 5 років, адже всіх інших не омине новий екостандарт.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Юрій48

    В Україні ж в автомобілях, котрі не відповідають Євро-5, необхідно буде обов’язково переобладнати двигун!? Що за маячня? Автор щось придумав і додав від себе. Переобладнати двигун під ЕВРО 5 чи якийсь інший стандарт практично не можливо, тому що для переобладнання потрібно вносити зміни в конструкцію самого двигуна, а це робиться тільки на автозаводах які випускають ці двигуни, а не в майстернях.