Розкрили феномен популярності автомобілів Lanos

Надійність, доступність і вдалий дизайн — основні причини двадцятирічної популярності автомобілів моделі Lanos, вважає автоексперт Олег Омельницький.

Нещодавно Запорізький автомобілебудівний завод оголосив про припинення виробництва автомобілів Lanos. Причина — економічна ситуація в країні та зниження попиту на машини. Випуск цих машин став збитковим для заводу.

«Lanos — надійний, доступний і має вдалий дизайн від італійської студії Джорджетта Джуджаро. Вона свого часу працювала над дизайном найпершого Volkswagen Golf, люксових Bugatti, Ferarri, BMW та Lexus. Те, що автомобіль протримався у виробництві більше 20 років, дещо застарів, але його так само добре сприймали покупці — заслуга дизайнера. Дизайн цієї марки — поза часом.», — каже автомобільний експерт.

Південнокорейська компанія Daewoo почала виробляти Lanos 1997 року. Відомо, що кузов цьому авто дістався від Jaguar. У другій половині 80-х років італійське дизайн-ательє розробило Jaguar Kensington, який суттєво відрізнявся від своїх попередників. Усі Jaguar того часу відрізнялися невеликою висотою, але Kensington замість цього мав запас простору над головами пасажирів. Британці цей експеримент не оцінили. І макет кузова нового Jaguar відправили в архіви. Згадали про нього через 10 років під час створення Daewoo Matiz, Lanos і Leganza.

Двигун для моделі розробили у компанії Opel. Через 5 років модель почали випускати в Україні. Протягом 2006-2011 Lanos був найпродаванішим у класі. Машини — нескладні в обслуговуванні, тому навіть сервісні станції початкового рівня могли їх обслуговувати.

«Багато вклали у його імідж та просування на ринку. У водіїв була довіра, що це — надійний автомобіль. Попиту додало також і те, що ця модель мала розгалужену сервісну мережу. Запчастини до неї дуже доступні, тому що виробляють їх в Україні. У автомобіля гарна якість збору», — каже Олег Омельницький.

Автомобілі Lanos часто купували в комерційних цілях. Його ставили на таксі та використовували в торговельних мережах. Свого часу на них були непогані кредити. Банки співпрацювали з компанією «УкрАвто», тому саме на купівлю цих авто давали пільгові кредити.

«Попиту додавало те, що це була — вітчизняна автівка, яка досить тривалий час була одна з найдоступніших на ринку. Коли Lanos вийшов у продаж, російська «Лада» займала 60 % продажів. Зараз і 1 % нема у неї. Це його перемога. Йому довелося конкурувати з китайськими авто, які займали 20 % ринку. В цій боротьбі він також вийшов переможцем», — каже Омельницький.

До кінця 2017-го на Запорізькому автозаводі планують випустити 3,5 тис. машин. Зараз новий Lanos коштує від 216 тис. грн.

Джерело gazeta.ua

Не пропустіть