Швидкісний ліміт 50 км/год: до чого готуватися водіям

0

З 1 січня 2018 року в усіх населених пунктах України встановлюється допустима максимальна швидкість руху 50 км/год. Таке рішення ухвалив Кабмін, змінивши Правила дорожнього руху постановою №883-2017. Оскільки мова йде про ПДР, виконання цієї норми обов’язкове для всіх водіїв, передає AUTO.RIA.com.

Навіщо?

Дозволену швидкість в населених пунктах знижують задля підвищення безпеки пішоходів. А саме, на випадок наїзду автомобіля на людину. Світова статистика свідчить, що зниження швидкості на 10 км/год дозволяє зменшити кількість летальних випадків майже наполовину. З цієї точки зору рішення повністю виправдане. А тим, хто постійно боїться «спізнитися» у зв’язку з описаними нововведеннями, варто знати, що у всьому Євросоюзі діє такий же ліміт (50 км/год) в містах. І жертв ДТП у них набагато менше.

Де встановлюється ліміт в 50 км/год?

Після знака «початок населеного пункту» (з білим фоном), а також після знака «початок щільної забудови», і до відповідних знаків з червоною діагональною смугою на них, рух механічних транспортних засобів дозволяється зі швидкістю не більше 50 км/год.

Також «у роботі» залишається круглий знак 3.29 «обмеження максимальної швидкості». Незалежно від того, встановлений він у населеному пункті чи за його межами, вказану на ньому швидкість перевищувати не можна. Цей же знак може працювати і «навпаки» – підвищувати дозволену швидкість. Тобто: на деяких дорогах усередині міст, якщо вони дозволяють рух зі швидкістю вище 50 км/год, буде встановлений інший ліміт – 60 або 80 км/год, наприклад. Це дозволить уникнути заторів та в більшій мірі задіяти пропускні можливості окремих доріг.

Відповідальність за перевищення швидкості

В даний час розміри штрафів (поки що) не змінені, як і допустимий «зазор» на перевищення у 20 км/год. Тим не менше, якщо після настання 2018 року розігнатися в межах населеного пункту 71 км/год і більше, штраф складе 255 грн. Перевищення дозволеної швидкості на 50 км/год обійдеться в 510 грн. Нагадаємо, що у Верховній Раді зараз знаходиться законопроект, в якому запропоновано збільшити відповідні штрафи до 340 і 3400 грн, при цьому допустимий поріг перевищення буде знижений до 10 км/год.

Що робити водіям

Звички. Для початку потрібно переконати себе в тому, що старі звички варто відправити в архів. А саме – в місті вже не «80» а все ж 50-55 км/год, не більше. І цю звичку слід розвивати вже, не чекаючи першого штрафу за перевищення. Ще одна звичка, навіть швидше відвикання – відсутність ДАІ з «фенами»-радарами на дорогах, у «рандомних» місцях. По-перше, дорожня поліція вже працює, по-друге не за горами запуск систем автоматичної фіксації порушень ПДР.

Радар-детектори законом в Україні не заборонені, але не слід ці прилади використовувати замість Правил, обираючи швидкість за принципом «газую поки не «запищить». Поліцейські радари можуть міряти швидкість імпульсно, тобто в такому випадку сигнал ваша «коробочка» подасть вже у момент фіксації перевищення. До того ж, не всі детектори «ловлять» всі існуючі типи і діапазони випромінювань, що використовуються в приладах контролю швидкості. Та й головне в ідеї «50 в місті» – це реальне підвищення безпеки. Шукати при цьому «обхідні шляхи» – далеко не найрозумніший варіант.

Несправні автомобілі. Експлуатація ТЗ з несправним спідометром заборонена, що значить – якщо стрілка постійно показує «0», прилад треба відремонтувати. Якщо стрілка хитається на ходу – швидше за все потрібна заміна приводного троса спідометра, що йде від КПШ до панелі приладів. В старих авто система механічного покажчика швидкості з магнітною муфтою з часом може давати хибні покази – механізм зношується, магніти втрачають свої властивості. У таких випадках також варто відремонтувати вузол спідометра, щоб він не зіграв з вами злого жарту, показуючи 40, коли фактична швидкість вже за порогом перевищення. Не зайвий крок – звірити показники механічного спідометра з електронним, що працює від сигналу GPS – смартфон, планшет чи навігатор з відповідним додатком допоможуть встановити, яка швидкість руху автомобіля насправді та визначити розмір відхилення, якщо воно є.

«Гудки». Це категорія водіїв, які завжди кудись “не встигають”, і починають сигналити автомобілям, які стоять перед ними, через 0,01 секунди після включення зеленого сигналу світлофора, а ще вони блимають фарами всім, хто їм «заважає». Таких «кадрів» потрібно ігнорувати, особливо не піддаватися на провокації блимаючими фарами, прискорюючись (при цьому варто поглянути в дзеркала – можливо, дати дорогу просить водій швидкої допомоги). Оштрафують за перевищення швидкості скоріш за все вас, оскільки перша машина потрапить в об’єктив поліцейської камери, а «гонщик» поїде далі безкарно. Якщо ж ви самі належите до категорії «шашечників» або «вічно поспішаючих» – переосмисліть свою поведінку, адже всі дороги у нас спільного користування, а не такі, що знаходяться у вашій приватній власності.

Реєстрація автомобіля. Якщо ви їздите на «своєму» автомобілі, але у свідоцтві про реєстрацію вказане чуже ім’я та прізвище – краще переоформіть машину на себе, інакше вона і далі буде вашою лише в лапках. Коли запрацює система автофіксації порушень, можуть виникнути нові проблеми, наприклад: юридичному власнику автомобіля (це той, чиє прізвище у техпаспорті) прийде «лист щастя» зі штрафом за порушення, а він замість його оплати подасть заяву про викрадення автомобіля. Тут, як кажуть, краще триматися подалі від гріха.

Водійська культура. Ця дивовижна річ, виявляється, є в кожному українському водієві, але проявляється вона найчастіше тільки після перетину кордону ЄС. В’їхавши на територію, наприклад, Польщі, Угорщини чи Словаччини «наші» дотримуються ліміту в 50 км/год у населених пунктах, не обганяють через суцільну лінію, не паркуються «під знаком» і так далі. Значить, все здійсненно, треба тільки захотіти. Можливо, українські водії зможуть проявити європейську культуру водіння і в себе вдома, не використовуючи подвійні стандарти для «закордону» та України? Адже це не надто складний та нездійсненний крок, який вартує лише власних зусиль і ні копійки грошей.


Не пропустіть