Авто на єврономерах в Україні: кому та чому це вигідно

Власників авто на єврономерах українській владі вигідно тримати, образно кажучи, на короткому повідку.

Про це на своїй сторінці в Facebook написав гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».

На думку фахівця, в нинішній ситуації, що склалася навколо авто на єврономерах, є кілька зацікавлених сторін. По-перше, це вигідно частині народних депутатів.

Якщо уявити собі, що завтра Рада проголосує за скасування всіх податків при імпорті авто, то що з цього вийде? Народ подякує, але в народу пам’ять коротка — про цей подарунок швидко забудуть і вдруге за цих нардепів уже не проголосують, — зазначив Назаренко.

Експерт нагадав, що за Януковича був скасований корупційний техогляд, але про це всі забули, ба більше, навіть вважають, що акциз на паливо підняли замість техогляду.

Є й другий варіант: ВР податки на іномарки не скасовує, але й з бляхами питання не вирішує, тримаючи бляховодів на короткому повідку, як у дитячій грі «так/ні не кажу». Наприклад, прийшов період виборів. Що може пред’явити нардеп у своєму окрузі: «Лише завдяки мені ви продовжуєте їздити на єврономерах, і якщо знову мене не оберете, то на моє місце прийде «злий бабайка», який бляхи заборонить, — підкреслив фахівець.

Нардепам вигідно тримати електорат у підвішеному стані й у залежності. А зроби вони добро, подякують і забудуть про них.

Чи вигідно їм скасовувати податки на імпорт авто? Ні, — наголосив Назаренко.
Друга версія вже зав’язана на владі, додав експерт.

Він нагадав про Автомайдан проти Януковича, коли ДАІ шукала приводи, щоб зупинити водіїв-автомайданівців, і не могла знайти.

Чи можемо уявити Автомайдан на бляхах? Ні, його не буде, тому що й приводу шукати поліції не треба, щоб усі бляхи упакувати на штрафмайданчики, — пояснив Назаренко.
Тобто люди, які могли б теоретично вийти на новий Майдан, нині їздять на бляхах і особливо не рипаються, уточнив фахівець.

А це владі вигідно: тримати на короткому повідку й у напрузі. «Крок уліво/вправо, стрибок на місці» — відберемо бляхи. Хіба може від владі вимагати не красти й не виводити гроші в офшори людина, яка сама щодня порушує закон і їздить на бляхах. Влада краде й люди крадуть, влада гроші в офшори жене – податки не платить, і водії з єврономерами — також, бо бляхи — маленький офшор, — констатував він.
«Владі вигідно мовчання й підпорядкування, тобто бляхи – це свого роду «гречка для електрату», — резюмував Олег Назаренко.

За підрахунками ДФС, за 3 роки український кордон перетнули півтора мільйона автомобілів з іноземною реєстрацією.

Нагадаємо, у ВР ще у вересні збиралися зареєструвати законопроект про розмитнення іномарок, однак голова комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна провалила свою обіцянку.




Не пропустіть