«Євробляху» на розбирання: наскільки це вигідно і в чому ризики

Тема «евроблях» в Україні так чи інакше пов’язана з майстернями, де розбирають автомобілі. Міфів тут маса – і що «єврономер», що потрапили в ДТП, тут же «губляться» у розбірках, і що простіше здати нерозмитнену машину в «гараж», а потім купити нову, ніж шукати іноземця, на якого її ввезли, щоб продовжити реєстрацію. Частково це правда, а частково ні. Autonews.ua дізналися, як розбирання працюють з «бляхами», наскільки вигідно мати з ними справу і які при цьому є ризики.

Не зовсім законно, але контроль все ж є

Почнемо з того, що здача «єврономера» на розбирання дійсно має певні нюанси. За словами експертів, якщо українець на є реальним власником, то це не законно. «Коли автомобіль заїхав на територію України, він повинен в певний термін її покинути (якщо транзит – 10 днів, чи тимчасова реєстрація – 1 рік). Українець, швидше за все, цей автомобіль з обліку не зніме, він буде десь висіти і числитися. І того, хто завозив, рано чи пізно спитають: «Де машина?». В принципі, може законно утилізуватися іноземний автомобіль, який потрапив в ДТП і не підлягає відновленню, але для цього теж потрібно пройти певний шлях», – сказав autonews.ua автоексперт Ігор Філіппов.

На практиці, ясна річ, закони до останньої коми мало хто дотримується. Але певні правила, і при тому досить жорсткі, на цьому ринку все ж є.

Як з’ясували autonews.ua, власники розборок перед тим, як прийняти «еврономер» по своїм зв’язкам в поліції і митниці перевіряють, хто і коли завіз автомобіль, не в розшуку він, чи чиста у нього історія.

Бути перебірливими в цьому питанні власники розборок дозволяють собі ще й тому, що пропозиція перевищує попит. Так що якщо автомобіль в Україні, наприклад, ввозив не та людина, яка хоче його здати, йому можуть запропонувати мінімальну суму. «Зрозумійте, це ризик. А раптом ви машину викрали і хочете швидко від неї позбутися? Так, якщо модель ходова, ми її можемо розібрати і за один день. Але за нами постійний контроль, поліція постійно перевіряє. І нариватися через машини, на якій ми заробимо копійки, ніхто не буде», – пояснив співробітник однієї з розборок в Солом’янському районі Києва.

Як правильно здати «єврономер»

У будь-якому випадку, щоб здати «єврономер» на розбирання, потрібно мати техпаспорт і генеральну довіреність від власника-іноземця. Також усе має бути в порядку з документами – номери на кузові і двигуні без слідів втручань, а сам автомобіль з діючою реєстрацією. Після всіх перевірок і, власне, самого розбору машини, номери, генеральну довіреність і техпаспорт разборщики повертають власнику.

Реєстрація, до слова, – ще один страх розбирачів. Багато хто побоюється, що якщо під час несподіваної перевірки у них знайдуть прострочену «бляху», то на них повісять оплату всіх платежів. Через це з «єврономером» через вичерпаний термін реєстрації розбирачі вважають за краще не зв’язуватися (хоча, звичайно, все індивідуально). На розбірках кажуть, що краще привозити до них машину, коли до кінця реєстрації залишається хоча б 5-10 днів.

Наскільки це вигідно?

Головне, що потрібно знати, збираючись відвезти розбирачам нерозмитнений автомобіль, що їх купують істотно дешевше, ніж автомобілі з українськими документами. Наприклад, ціни на VW Golf 4 коливаються в межах $ 200-400, VW Golf 3 – $ 150-300, за Renault Megane в залежності від двигуна дають по $ 300-350, Audi A6 – зазвичай до $ 500, Mercedes W210, W220 беруть до $ 1500. За авто на українських номерах можна отримати як мінімум в два рази більше. А розбирати і продавати по запчастинах самому ще вигідніше.

«У мене знайомий здав перед Новим роком Audi A8, 2002 года 2.5 TDI за $ 1500. Але йому пощастило з розбиранням – на інших йому б і $ 1000. не дали. Машина була в ідеальному стані, з новою гумою, ввезення було ще на 3 місяці. Але вивезти назад в Литву не було сенсу, а в інтернеті ніхто не купував. Так що знайомий її зняв з обліку і здав на розбирання. Але йому довелося привести з собою людину, на якого машина була ввезена – довелося йому заплатити $ 200», – наводить приклад голова Association of Troubleshooters Сергій Креймер. Він додає, що якби не поспішати і продавати вроздріб самому, то на такому автомобілі можна було б заробити до $ 5000.

Розбирачів найважливіше стан двигуна, ходової, крил, дверей. Якщо машина дорога, в ідеальному стані повинен бути салон, тому, що перекупники запчастин, в тому числі, заробляють на салонах. Якщо машина рідкісна, дорого може коштувати і скло, але якщо це «мас-маркет», то простіше купити китайське скло, ніж морочитися зі зніманням старого і перестановкою. Але якщо за таким склом приходять до розбирачів, то вони не забудуть на ньому добре заробити.


Не пропустіть