Власників “євроблях” чекають серйозні проблеми

Тут, за достовірними чутками в Польщі «Ланос» можна взяти євро за 300. Або щось інше, модель не має значення. І такі машини до нас вже везуть. Що ж оце? Якщо не вжити заходів, нас чекає дорожня анархія. Про це у своєму блозі написав автоюрист Вадим Володарський, передає nakapote.com.

Умовно кажучи, це «машина за ціною мотоцикла». З мотоциклами давно існує проблема їзди без документів. Дешеві (і нерідко крадені, але не завжди) нерозмитнені мотоцикли, які, в разі чого, і кинути – недорого і не дуже шкода. Екіпірування, в основному, немає. Категорії А, в основному, немає, часто немає докуменітв, іноді немає навіть віку, що дозволяє посвідчення отримати. Їздили вони часто відповідним чином. У разі спроби зупинки ДАІшниками – не зупинялися, а намагалися сховатися, що часто призводило до плачевних наслідків. У Києві свого часу ДАІшники їх, в основному, викорінили. Хоча і не повністю. У регіонах проблема залишилася.

Не дуже багато їх було всього лише з тієї причини, що в нашій країні в принципі далеко не кожен мріє, готовий, хоче і може їздити на мотоциклі. Такий у нас в країні імідж мотоцикла, з цим навіть законослухняні мотоциклісти стикаються. Крім того, мотоцикліст, особливо без номерів, в потоці помітний…

Що буде, якщо до нас почнуть масово надходити автомобілі за такими цінами? А те, що анархічній, свідомо незаконослухняній публіці вони стануть доступні. Причому такі автомобілі відстежити буде не просто. Наприклад, 17-річний хлопець, який не має права кермувати авто, може купити вже не скутер без документів, а за майже ті ж гроші Ланос на «бляхах». Думаю, бажаючих з’явиться куди більше, ніж на мотоцикли.

Наслідки уявити неважко. Поява на дорогах десятків тисяч автомобілів не тільки без легального статусу, а ще й з водіями без досвіду й документів. З відповідним стилем їзди. З спробами звалити від поліції при спробі зупинки, з відповідними наслідками.

Чому, запитаєте, цього не відбувається в країнах, де машини дешеві? Чому у нас це рідко відбувається з якимись старими «Москвичами», здатними їздити і доступними за ті ж 200-300 доларів? Якраз у тому, що машина реєструється, і можна запросто вийти на власника. З «бляхами» так не вдасться.

Взагалі, якщо чесно, мені незрозуміло, як «бляховоди» ще не зрозуміли просту річ. Що штраф за ч.6 ст.121 КпАП у багато разів менший, ніж за митні порушення. Це означає, що можна їздити взагалі без техпаспорта і номерів: «Я машину не ввозив, не знав, що вона не розмитнена, просто купив без документів! Дешево, сказали, власник помер, техпаспорт втратили! У кого – не пам’ятаю…

Думаю, що ситуація змусить влади, з одного боку, все-таки лібералізувати ввезення автомобілів, в тому числі зі скасуванням обмежень по Євро-5. Але з іншого – провести «зачистку» існуючих авто на єврономерах, які стануть потенційно небезпечними.



Не пропустіть