Доля «євроблях»: що обіцяли політики і чого чекати автовласникам

1

За даними Державної фіскальної служби, в Україні незаконно перебувають понад 246 тисяч автомобілів із іноземною реєстрацією, більшість цих транспортних засобів були привезені з країн Європейського Союзу. Купити вживану машину за кордоном, звичайно, дешевше, проте розмитнити такий автомобіль коштує майже половину його вартості. Періодично власники авто з єврономерами влаштовують мітинги під парламентом із вимогами зменшити податок на розмитнення.

Слово і Діло” зібрало обіцянки народних депутатів щодо вирішення цієї проблеми, передає Твоя МАШИНА.

Ще в 2015 році Євген Мураєв заявляв, що “Опозиційний блок” голосуватиме проти ініціатив щодо підвищення податку на автомобілі. Тоді Міністерство фінансів планувало запровадити податок на всі автомобілі та мотоцикли, не старші за п’ять років, крім того, підвищити транспортний податок на машини, середня ринкова вартість яких перевищує 1 мільйон гривень. Наприкінці року Верховна Рада схвалила проект закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”, де був передбачений податок на автомобілі, не старші за 5 років, вартість яких становить понад 750 мінімальних зарплат у розмірі 25 тисяч гривень. Фракція підтримала рішення більшістю голосів.

Найбільше обіцянок на тему вирішення проблеми автомобілів з єврономерами нардепи давали минулого року. Так, на початку 2017 року Роберт Горват обіцяв працювати над законодавством у сфері ринку авто. Влітку Верховна Рада ухвалила законопроект №5624 “Про внесення змін до закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” щодо посилення адаптаційної здатності та поетапного запровадження в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів”, ініціатором якого він виступив.

У вересні депутат пообіцяв розробити інший законопроект про легалізацію авто на єврономерах. Наступного місяця Горват зареєстрував проект закону №7156 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо здешевлення та підвищення доступності індивідуального електротранспорту для населення України”.

Максим Бурбак у вересні заявляв, що фракція “Народного фронту” підтримає ініціативи, що передбачають зниження мита для автомобілів на єврономерах:

“Ми, фракція “Народного фронту”, готові підтримати й розглянути законні ініціативи, в яких буде передбачене зменшення мита на ввезення. Але давайте говорити не про те, щоб усі мали можливість купити дешеві машини, а про те, щоб підняти доходи громадян, щоб вони могли купувати сучасні, нові, екологічні автомобілі”.

Своєю чергою нардеп Максим Курячий обіцяв, що питання розмитнення авто на єврономерах буде вирішене.

Провалив свою обіцянку Ігор Гузь: у серпні депутат заявив, що з вересня буде активно домагатися легалізації автомобілів на європейських номерах. У вересні Гузь провів брифінг із цього питання й закликав уряд вирішити проблему. Депутат також ініціював законопроект “Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо врегулювання транзиту й тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування)”, але Рада його не розглянула. Проте на засіданні парламенту з вимогою ухвалити свій та інший законопроекти Гузь не виступав.

Михайло Головко обіцяв торік, що “свободівці” підтримають проект закону щодо здешевлення розмитнення автомобілів.

Нагадаємо, власники авто на єврономерах провели масові акції в українських містах, щоб привернути увагу до проблеми так званих “євроблях”. Але законопроект, який би поставив крапку в проблемі, поки не зареєстрований у парламенті.


Не пропустіть