Електромобілі: мито зняли, але ціни кусаються

Скасування ввізного мита на автомобілі, оснащені виключно електродвигунами, – факт законодавства. Верховна Рада прийняла необхідні поправки у листопаді, а президент підписав у грудні, пише te.20minut.ua.

Йдеться про зміни до Закону України № 822-VІІІ згідно з проектом № 1674 від 28 грудня 2014 року.

“Реалізація норм закону створює передумови для зменшення ціни на електромобілі та збільшення їх питомої ваги на українському автомобільному ринку, що сприятиме охороні навколишнього природного середовища, забезпеченню енергетичної незалежності України, а також значною мірою спростить доступ українського населення до новітніх розробок та технологій, – повідомляють на сайті Президента України. – Закон набирає чинності з першого дня місяця, наступного за місяцем його опублікування”.

Тобто влада покладає сподівання на новацію, яка запрацює 1 січня 2016 року. Натомість автодилери, як ми з’ясували, перспективи українського ринку електромобілів оцінюють стриманіше.

– Як офіційні представники компаній-виробників Nissan і Renault, що є лідерами у сегменті електромобілів, а також інших виробників електромобілів, ми вивчаємо ринок і поки не можемо надати коментарі щодо детального впливу скасування ввізного мита, – коментують у “ТерКо Авто” та “Джерман Авто” – офіційних дилерах 12 автомобільних брендів у Тернополі. – Наголошуємо, що купуючи електромобіль, ви можете зіткнутися із проблемами його сервісного обслуговування. Якщо ходову ми зробимо, то поки немає спеціалізованих центрів ремонту електрообладнання, що є серцем електромобіля.

В “Тойота Центр Тернопіль “Кристал Моторс”, куди ми також звернулися, утримуються від коментування.
Ввізне мито на машини, що працюють на електродвигунах, до кінця року становить 8% пільгове і 10% – повне. На тролейбуси розмір мита – 15%. Теперішній ринок електромобілів в Україні невеликий: станом на 30 жовтня 2015 року в державі було їх 499. Річ у тому, що ціни на електромобілі для українців є доволі значними. Приміром, новенький Nissan Leaf можна купити за понад 337 тис. грн, Volkswagen Polo – за майже 280 тис. грн, Renault Twizy – за майже 350 тис. грн., 2-місні авто від гонконгзького виробника BIO Automotive Co коштують, починаючи від 164500 грн, 5-місні – від 228780. Електромобілі Tesla Model S коштують приблизно 1,7 млн грн за штуку.

– Питання продажу електромобілів в Україні обговорювали на дилерських конференціях з імпортерами, – розповіли нам на умовах анонімності в одній із компаній. – Ми, як дилери, не працюємо у цьому напрямку, але у 2016 році один із виробників, можливо, надасть електромобілі вибраним дилерам для тестування. Це поки не остаточна інформація. Так, дійсно, окремі приватні структури уже продають в Україні електромобілі брендів виробників, які ми представляємо. Одначе на ці машини немає гарантії. Немає й чіткої схеми щодо їх обслуговування. Більше того, окремі автозаводи вийшли з України і коментують, що не бачать у нашій державі перспективного ринку. Зрештою, нашому уряду бізнес-структури не довіряють, адже ситуація в країні не змінюється ніде і ніяк.

Тому, за словами цього джерела, дилери дивляться на дві речі: умови праці, які задає влада, і купівельну спроможність громадян.

– Ринок нових автомобілів в Україні перебуває на значному спаді. Якщо у 2007 чи 2008 році у державі продали 650 тис. нових машин, то у 2015-му, можливо, буде тільки 45 тис., а на 2016-й прогнозують 40 тис. – каже наше джерело.
До слова, у Верховній Раді на розгляді також перебуває законопроект щодо скасування ПДВ та акцізу на імпорт електромобілів. Якщо і його приймуть, то відповідні машини можуть подешевшати на 28%, повідомили в Мінекономрозвитку.





Більше новин


Прокоментуй новину