Що буде, якщо під час руху увімкнути задню передачу

Цей безглузде питання рано чи пізно приходить в голову майже кожному водієві. Але влаштовувати подібне випробування своєму авто практично ніхто не наважується. Що ж насправді станеться, якщо «увімкнути задню» в момент, коли машина їде вперед на повному ходу?

Включити «задній хід» під час руху вперед теоретично можна на будь-якій машині – що з «автоматом», що з «механікою». Почнемо з МКП.

На деяких сучасних механічних коробках положення важеля однією з вищих передач і «задній швидкості» розташовані поруч і можна випадково при перемиканні потрапити, як мовиться, не туди. Хоча, зауважимо, на більшості сучасних МКП для включення заднього ходу потрібно зняти блокування – як правило, для цього потрібно потягнути вгору спеціальне «колечко» на важелі КП. Тобто довільно вмикання тут неможливе. Але існують і трансмісії, де нічого подібного немає – просто автовиробник розраховує на розсудливість водія.

Так чи інакше, але включити «задній хід» на машині з «механікою», яка їде вперед, теоретично можна. На практиці ж, при спробі зробити це, з надр машини лунає моторошний тріск і скрегіт, а важіль КП виривається з руки й повертається в нейтральне положення. Це цілком зрозуміло: включаючи «задню» на швидкості, ми намагаємося ввести в зачеплення дві шестерні коробки, що обертаються на різній швидкості. Як правило, на цьому етапі більшість допитливих з переляку переривають експеримент. Але насправді, при наявності неабиякої фізичної сили у водія, «увіткнути задню» на ходу все-таки можна. Щоправда, тоді доведеться їхати до автомайстра.

При цьому ведучі колеса негайно почнуть обертатися в протилежну сторону. На задньопривідному авто це швидко закінчиться зупинкою, а на передньопривідному – миттєвою і повною втратою керованості з усіма «сюрпризами». Якщо при цьому кермо буде хоча б злегка повернуту вбік, машину занесе.

У випадку з автоматичною КП все станеться зовсім інакше. Її селектор можна переводити в положення «R» під час руху на будь-якій швидкості. Правда, на деяких моделях авто це зробити не вийде – електроніка заблокує такий рух селектора АКП. Але на багатьох – без проблем. І, як не дивно, нічого з машиною не трапиться – вона продовжить їхати вперед з колишньою швидкістю. Вбудований в електронні мізки авто «захист від дурня» просто заблокує цю команду водія і не дасть КПП самознищитись. На рух заднім ходом машина з «автоматом» по-справжньому переключиться лише при повній зупинці й натиснутій педалі гальма.

Джерело avtodream.org

Не пропустіть